Čo je eSIM karta?
Základné informácie o tom, ako eSIM karty fungujú
eSIM alebo vstavaná SIM, nahrádza klasickú plastovú SIM kartu. Zmena spočíva v tom, že v prípade eSIM je čip SIM karty zabudovaný priamo do zariadenia (smartfón, notebook, tablet, smart hodinky a v budúcnosti mnoho iného). To znamená, že odpadá akákoľvek starosť s fyzickými (plastovými) SIM kartami.
Ako vo svojom smartfóne aktivujem eSIM?
Jednoducho. Po zakúpení eSIMky na predajni alebo cez zákaznícku linku 905, vám bude vygenerovaný QR kód, ktorý si cez aplikáciu vo vašom eSIM zariadení jednoducho naskenujete a okamžite môžete svoj eSIM profil (paušál) využívať. V zariadení je možné nahrať viac eSIM profilov, no aktívny môže byť len jeden.
Rozdiel medzi SIM a eSIM
Najdôležitejším rozdielom medzi plastovými SIM kartami a eSIM je ten, že v prípade eSIM je čip zabudovaný priamo do zariadenia, a teda nemáme k nej fyzický prístup, vďaka čomu nám odpadá starosť s fyzickou manipuláciou so SIM kartou. Rovnako eSIM poskytne výrobcom priestor na šetrenie miesta a zlepšenie odolnosti a vodeodolnosti zariadení.
Klasické plastové SIM karty majú v sebe čip s dátami. To znamená, že v prípade poškodenia/straty SIM karty sa stretávame naraz s niekoľkými nepríjemnosťami. Jednou z nich je strata údajov na SIM karte a druhou je zadováženie si novej SIM karty, kvôli čomu musíme cestovať na pobočku. Pri výmene zariadenia je aktiváciu eSIM možné realizovať prostredníctvom zákazníckej linky 905.
Ako zistím typ SIM karty na svojom zariadení?
Pri mobilnom telefóne, podporujúcom klasické SIM karty, je možné nájsť slot na SIM kartu na bočnej strane daného mobilného telefónu alebo pod zadným krytom. Následne podľa veľkosti slotu zistíte či ide o miniSIM, microSIM, nanoSIM, pričom ak tento slot nenájdete zrejme pôjde o eSIM. (výrobcovia označujú eSIM zariadenia väčšinou odlišne, takže už podľa predajného balenia/krabice mobilného zariadenia viete ľahko zistiť, že ide o zariadenie s eSIM).
Najčastejšie otázky
-
Informáciu o aktivácii, zakúpení eSIM, telefónoch podporujúcich eSIM ako aj iné užitočné informácie nájdete na stránke: https://www.orange.sk/produkty-a-sluzby/volania/esim
-
PIN kód každej novej plastovej SIM karty aj eSIM je automaticky nastavený na 0000. Následne si ho zákazník vo svojom zariadení zmení na vlastný kód. PUK kód k Vašej eSIM zistíte jednoducho po prihlásení do Zákazníckej zóny > Môj profil > Moje SIM karty, kde sa zobrazia informácie o Vašej aktívnej SIM karte.
-
Áno, o vydanie eSIM môžete požiadať na predajnom mieste aj k službe Prima karta alebo Funfón. Pri Prima karte o ňu môžete požiadať aj priamo po prihlásení sa do Zákazníckej zóny > Môj profil > Moje SIM karty > Vyžiadať novú SIM > Aktivovať eSIM kartu > potvrdiť súhlas s účtovaním poplatku tlačidlom Súhlasím > zobrazenie QR kódu s postupom aktivácie (náhľad).
-
QR kód je jednorazový a eSIM profil už nie je možné po aktivácii preniesť do iného zariadenia, ak by ste chceli telefónne číslo využívať v inom zariadení, je potrebné vygenerovanie novej eSIM (spoplatnenie podľa platného cenníka).
-
Áno je to možné. V jednom zariadení môžete súčasne využívať telefónne číslo s plastovou SIM kartou a druhé telefónne číslo s eSIM. Voľbu telefónneho čísla pre volanie, SMS alebo dáta si už následne volíte priamo v zariadení.