Vyhlásenie o prístupnosti
1. Informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovaných VÝROBKOV a služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovaných služieb s týmito požiadavkami
Spoločnosť Orange Slovensko, a.s., so sídlom Metodova 8, Bratislava 821 08, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd.: Sa, vložka č.: 1142/B, IČO: 35 697 270, DIČ: 2020310578 (ďalej len „Poskytovateľ služby“) v súlade s § 6 ods. 1 písm. a) zákona č. 351/2022 Z.z. o prístupnosti výrobkov a služieb osobám so zdravotným postihnutím v platnom znení (ďalej len „Zákon o prístupnosti“), v spojení s nariadením vlády Slovenskej republiky č. 283/2023 Z.z. ktorým sa ustanovujú požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím, kritériá funkčnosti a kritériá na posúdenie neprimeranej záťaže (ďalej len “Nariadenie 283”), nariadením vlády Slovenskej republiky č. 282/2023 Z.z. ktorým sa ustanovujú technické požiadavky na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím (ďalej len “Nariadenie 282”), zákonom č. 264/2022 Z.z. o mediálnych službách (“Zákon o MS”) a zákonom č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách (ďalej len “ZEK”), týmto informuje verejnosť o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovaných:
- služieb informačnej spoločnosti v zmysle ustanovenia § 2 písm. d) Zákona o prístupnosti v spojení
s Nariadením 283:
- Webové stránky: www.orange.sk, vrátane časti e-shop (obchodné informácie a služby elektronického obchodu).
- Mobilná aplikácia “Môj Orange” pre operačný systém iOS a Android.
- Aplikácie „E-care“.
-
služby multimodálneho prístupu podľa §60b Zákona o MS:
- Služby poskytovania prístupu k audiovizuálnym mediálnym službám (retransmisia lineárnych televíznych programových služieb – „Orange TV cez internet“ a „Orange TV na doma“ a audiovizuálne mediálne služby na požiadanie - „Filmotéka“ a „Filmotéka+“).
-
distribuovaných výrobkov podľa Zákona o prístupnosti v spojení s Nariadením 282:
- Počítačové hardvérové systémy a operačné systémy pre tento hardvérový systém na všeobecný účel určený pre spotrebiteľa.
- Koncové zariadenia s interaktívnou výpočtovou schopnosťou určené pre spotrebiteľa, používané na (i) elektronické komunikačné služby a (ii) prístup k audiovizuálnym mediálnym službám.
-
elektronických komunikačných služieb v zmysle ZEK
- Mobilné služby: hlasové služby, dátové služby, SMS.
- Fixné služby: hlasové služby (pevná linka), pripojenie k internetu, prístup k vybraným audiovizuálnym mediálnym službám.
a o súlade týchto poskytovaných služieb a výrobkov spoločnosti Orange Slovensko, a.s. s týmito požiadavkami.
1.1 Informácie o všeobecných požiadavkách na prístupnosť služby informačnej spoločnosti pre osoby so zdravotným postihnutím:
V zmysle Zákona o prístupnosti a Nariadenia 283 je Poskytovateľ služby povinný zabezpečiť, aby sa služba informačnej spoločnosti poskytovala tak, aby:
- bola zabezpečená prístupnosť výrobkov, ktoré sa používajú pri poskytovaní služby, v súlade s ustanovenými požiadavkami na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím
- boli informácie o fungovaní služby, a ak sa pri poskytovaní služby používajú výrobky, aj
informácie o prepojení služby na tieto výrobky, informácie o ich vlastnostiach, ktoré sa
týkajú prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím, a o ich interoperabilite s asistenčnými
zariadeniami a prístrojmi:
- sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála
- poskytované zrozumiteľným spôsobom
- poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať
- sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála
- poskytované písmom primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi
- sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu
- poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá
- webové sídla a mobilné aplikácie, ktorými sa služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, boli v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé
- podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), ak sú dostupné, poskytovali informácie o prístupnosti služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie
1.2 Informácie o dodatočných požiadavkách na prístupnosť služby informačnej spoločnosti pre osoby so zdravotným postihnutím:
V zmysle Zákona o prístupnosti a Nariadenia 283 musí pri poskytovaní služby informačnej spoločnosti byť:
- zabezpečené poskytovanie informácií o prístupnosti predávaných výrobkov a služieb, ak tieto informácie poskytuje zodpovedný hospodársky subjekt
- zabezpečená prístupnosť funkcií na účely identifikácie, bezpečnosti a platby, ak sú súčasťou služby namiesto výrobku, a to tak, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé
- zabezpečené poskytovanie metód identifikácie, elektronických podpisov a platobných služieb, ktoré sú vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé
1.3 Kritériá funkčnosti
V zmysle Zákona o prístupnosti a Nariadenia 283 sú ustanovené nasledovné kritériá funkčnosti:
- Používanie bez zraku: Ak služba poskytuje zrakové spôsoby používania, musí umožňovať najmenej jeden spôsob používania, ktorý si nevyžaduje zrak.
- Používanie v prípade obmedzeného zraku: Ak služba poskytuje zrakové spôsoby používania, musí umožňovať najmenej jeden spôsob používania, ktorý umožňuje používateľom s obmedzeným zrakom používať službu.
- Používanie bez vnímania farieb: Ak služba poskytuje zrakové spôsoby používania, musí umožňovať najmenej jeden spôsob používania, pri ktorom sa od používateľa nevyžaduje vnímanie farieb.
- Používanie bez sluchu: Ak služba poskytuje zvukové spôsoby používania, musí umožňovať najmenej jeden spôsob používania, ktorý si nevyžaduje sluch.
- Používanie v prípade obmedzeného sluchu: Ak služba poskytuje zvukové spôsoby používania, musí umožňovať najmenej jeden spôsob používania s rozšírenými zvukovými funkciami, ktoré umožňujú používateľom s obmedzeným sluchom používať službu.
- Používanie bez hlasových schopností: Ak služba vyžaduje od používateľov hlasové pokyny, musí umožňovať najmenej jeden spôsob používania, ktorý si nevyžaduje hlasové pokyny. Hlasový pokyn zahŕňa akékoľvek zvuky vytvorené ústne, ako je reč, pískanie alebo tľoskanie jazykom.
- Používanie v prípade obmedzenej motoriky alebo sily: Ak služba vyžaduje manuálne úkony, musí poskytovať najmenej jeden spôsob používania, ktorý umožňuje používateľom využívať ju alternatívnymi spôsobmi, na ktoré nie je nevyhnutná jemná motorika a manipulácia, sila rúk ani použitie viac ako jedného ovládacieho prvku súčasne.
- Používanie s obmedzeným dosahom: Ak služba poskytuje manuálny spôsob používania, musí poskytovať najmenej jeden spôsob používania, ktorý funguje aj pri obmedzenom dosahu alebo obmedzenej sile.
- Používanie pri obmedzených poznávacích schopnostiach: Ak služba vyžaduje využívanie poznávacích schopností, musí poskytovať najmenej jeden spôsob používania s prvkami, ktoré obsahujú vlastnosti zjednodušujúce a uľahčujúce jej používanie.
- Súkromie: Ak služba zahŕňa prvky, ktoré sa poskytujú v záujme prístupnosti služby pre osoby so zdravotným postihnutím, musí poskytovať najmenej jeden spôsob používania, pri ktorom sa zachová súkromie pri používaní týchto prvkov.
1.4 Informácie o všeobecných požiadavkách na prístupnosť služby multimodálneho prístupu:
V zmysle Zákona o MS je Poskytovateľ služby multimodálneho prístupu povinný zabezpečiť:
- elektronického programového sprievodcu, ktorý je vnímateľný, ovládateľný, zrozumiteľný, spoľahlivý a poskytuje informácie o jeho dostupnosti a prístupnosti pre nepočujúcich a nevidiacich
- aby sa multimodálny prístup poskytoval v plnej miere v primeranej kvalite na účel presného zobrazenia dobre synchronizovaného so zvukom a obrazom, pričom sa umožní používateľovi ovládať ich zobrazovanie a používanie
1.5 Informácie o všeobecných požiadavkách na prístupnosť elektronických komunikačných služieb pre osoby so zdravotným postihnutím:
Požiadavky doposiaľ neboli záväzne ustanovené.
1.6 Informácie o dodatočných požiadavkách na prístupnosť elektronických komunikačných služieb pre osoby so zdravotným postihnutím:
Požiadavky doposiaľ neboli záväzne ustanovené.
2. Informácie o súlade poskytovaných Služieb Poskytovateľom služby s požiadavkami na prístupnosť poskytovanej Služby:
2.1 Všeobecný opis služby v prístupných formátoch
2.1.1 Služby informačnej spoločnosti
Webová stránka www.orange.sk poskytuje obchodné informácie o produktoch spoločnosti Orange a zároveň umožňuje využitie služieb elektronického obchodu, teda (služby poskytované na diaľku prostredníctvom webových stránok alebo mobilných zariadení, elektronickými prostriedkami a na individuálnu žiadosť spotrebiteľa s cieľom uzavrieť spotrebiteľskú zmluvu). Orange e-shop je elektronický predajný kanál spoločnosti Orange Slovensko, a.s., v rámci ktorého je možné na diaľku uzatvárať zmluvy o poskytovaní verejne dostupných služieb alebo kúpnu zmluvu na tovar. Predaj je realizovaný bez priamej fyzickej prítomnosti kupujúceho a predávajúceho, v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Aplikácia „Môj Orange“ je zákaznícka aplikácia, ktorá umožňuje používateľom mať kompletný prehľad o svojom účte, službách a spotrebe priamo v smartfóne alebo tablete na platformách Android, iOS a Huawei. Umožňuje spravovať svoje mobilné a pevné služby bez potreby návštevy predajne alebo kontaktu s operátorom.
Aplikácia „E-care“ predstavuje samoobslužnú zákaznícku zónu, v ktorej si zákazník môže prostredníctvom webového prehliadača na mobilnom telefóne alebo počítači prezerať údaje o svojej spotrebe, podrobný rozpis hovorov a SMS správ, uhrádzať faktúry, upravovať kontaktné údaje, prezerať prehľad aktívnych produktov a služieb, aktivovať doplnkové služby a spravovať svoje osobné údaje.
2.1.2 Služby multimodálneho prístupu
Služba multimodálneho prístupu je služba poskytujúca prístup k obsahovej službe prenášaná elektronickými komunikačnými sieťami, ktoré sa používajú na identifikáciu a výber programovej služby alebo audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, prijímanie informácií o nich a ich sledovanie vrátane všetkých poskytovaných prvkov najmä titulky pre osoby so sluchovým postihnutím, hlasové komentovanie pre nevidiacich, tlmočenie do slovenského posunkového jazyka,; služba multimodálneho prístupu zahŕňa najmä elektronických programových sprievodcov, webové sídla, online aplikácie, aplikácie založené na set-top boxe, sťahovateľné aplikácie, služby poskytované prostredníctvom mobilných zariadení vrátane mobilných aplikácií a súvisiacich mediálnych prehrávačov, ako aj služby hybridnej televízie. Služby multimodálneho prístupu sa poskytujú v spojení s poskytovaním prístupu k audiovizuálnym mediálnym službám, ktoré spočívajú v distribúcii prijímaného televízneho vysielania prostredníctvom elektronickej komunikačnej siete, t.j. retransmisii (Orange TV), distribúcii audiovizuálneho mediálneho obsahu na požiadanie (Filmotéka, Filmotéka+) a poskytovaní súvisiacich doplnkových služieb. Služby je možné využívať pomocou set top boxu alebo prostredníctvom aplikácie v inteligentných televízoroch, na tablete alebo mobilnom telefóne a na webe.
2.1.3 Elektronické komunikačné služby
Spoločnosť Orange, a.s. poskytuje na území Slovenskej republiky tieto služby elektronických komunikácií*:
- hlasové služby v pevnej a mobilnej sieti
- služba prístupu k internetu v pevnej a mobilnej sieti
- dátové služby pevnej a mobilnej siete
- a súvisiace doplnkové služby (ostatné služby podľa aktuálnej ponuky, ktoré sú uvedené v cenníkoch služieb dostupných na internetovej stránke spoločnosti Orange Slovensko, a.s.)
(*) Služby spočívajúce v prenose informácií prostredníctvom elektronických komunikačných sietí, ako sú telefónne, internetové alebo dátové siete.
2.2 Opisy a vysvetlenia potrebné na pochopenie toho, ako služba funguje
Osoby so zdravotným postihnutím majú možnosť oboznámiť sa so všetkými vyššie uvedenými službami a pristupovať k týmto službám na osobnom stretnutí v predajom mieste spoločnosti Orange Slovensko, a.s., na webovom sídle spoločnosti Orange Slovensko, a.s., prostredníctvom zákazníckej linky alebo chatovej aplikácie spoločnosti Orange, a.s.
2.3 Opis spôsobu, akým služba spĺňa ustanovené požiadavky na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím
2.3.1 Služby informačnej spoločnosti
- Webové sídlo www.orange.sk vrátane časti e-shop, mobilná aplikácia „Môj Orange“ a aplikácia „E-care“ ktorými sa služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, sú v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, že sú vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé. Spoločnosť Orange, a.s. poskytuje obchodné informácie a služby elektronického obchodu prostredníctvom webových stránok a mobilných aplikácií vyvinutých v súlade s pravidlami prístupnosti podľa štandardu EN 301 549 (Accessibility requirements for ICT products and services), resp. WCAG 2.1 level AA (Web Content Accessibility Guideline).
- Podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, chatová aplikácia, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), poskytujú informácie o prístupnosti služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie (ústne, písomne).
2.1.2 Služby multimodálneho prístupu
- Elektronický programový sprievodca pre služby Orange TV, Filmotéka a Filmotéka+ je vnímateľný, ovládateľný, zrozumiteľný, spoľahlivý a poskytuje informácie o jeho dostupnosti a prístupnosti pre nepočujúcich a nevidiacich.
- Multimodálny prístup sa pre služby Orange TV, Filmotéka a Filmotéka+ poskytuje v plnej miere v primeranej kvalite na účel presného zobrazenia dobre synchronizovaného so zvukom a obrazom, pričom umožňuje používateľovi ovládať ich zobrazovanie a používanie.
2.1.3 Elektronické komunikačné služby
- Požiadavky doposiaľ neboli záväzne ustanovené.
3. Sprístupnenie informácií
Tieto informácie o prístupnosti našich výrobkov a služieb sú dostupné v písomnej forme a ústnej forme. Tieto informácie sú poskytované spôsobom, ktorý je prístupný pre osoby so zdravotným postihnutím, vrátane dokumentov prístupných online, telefonickej podpory na zákazníckej linke spoločnosti Orange, chatovej aplikácie a osobných konzultácií na našich predajných miestach.
4. Poskytovanie informácií počas celej doby poskytovania Služby
Počas celej doby poskytovania našich výrobkov a služieb zabezpečujeme, aby všetky informácie o prístupnosti boli aktuálne a dostupné pre všetkých používateľov.
5. Kontakt
V prípade akýchkoľvek problémov s prístupnosťou vyššie uvedených služieb spoločnosti Orange Slovensko, a.s. nás prosím kontaktujte prostredníctvom jedného z kanálov uvedených na: www.orange.sk/orange-slovensko/kontakty.
6. Dátum vypracovania vyhlásenia
Toto vyhlásenie bolo vypracované dňa: 28.6.2025.