Orange Slovensko v roku 2023 opätovne potvrdil svoju stabilitu aj vďaka jednoduchšiemu a atraktívnejšiemu portfóliu, ako aj zlepšujúcej sa zákazníckej skúsenosti

Orange Slovensko v roku 2023 opätovne potvrdil svoju stabilitu  aj vďaka jednoduchšiemu a atraktívnejšiemu portfóliu, ako aj zlepšujúcej sa zákazníckej skúsenosti

K 31. decembru 2023 evidoval Orange 182 tisíc zákazníkov využívajúcich pevný internet v optickej sieti, čo predstavuje takmer 10 % medziročný nárast. Celkový počet zákazníkov pevného internetu dosiahol 323 tisíc, segment TV služieb dosiahol 188 tisíc prístupov. Stabilizovaný bol aj počet zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ten ku koncu roka 2023 prekročil 180 tisíc. Celkové výnosy Orangeu za rok 2023 v porovnaní s rokom 2022 vzrástli o 3,2 % a dosiahli 589 mil. €.

Zjednodušovanie a zatraktívňovanie portfólia služieb a kontinuálne zvyšovanie zákazníckej skúsenosti boli hlavné prívlastky roku 2023, ako v segmente rezidenčných zákazníkov, tak aj v rámci segmentu pre firemných zákazníkov.

„Celé naše produktové portfólio sme výrazne zjednodušili a zatraktívnili, aby sa v ňom každý rýchlo a jednoducho zorientoval, poľahky našiel, čo hľadá a potrebuje. Reflektovali sme tým na potreby našich zákazníkov, ktoré nie je možné ignorovať. Tí dnes od svojho operátora očakávajú kvalitné komplexné riešenia zodpovedajúce ich špecifickým potrebám. Aj preto sa dlhodobo orientujeme na to, aby sme im v jednom balíku dokázali poskytnúť všetky relevantné služby, ktoré na komunikáciu a zábavu potrebujú, ako aj najinovatívnejšie riešenia pre firmy v oblasti IoT a AI. Naším cieľom je mať spokojných zákazníkov, ktorým sme schopní doručiť všetko, čo potrebujú s minimálnou námahou na ich strane,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko - Mariusz Gatza. To sa premietlo aj do víťazstva v ankete NAY Techbox Operátor roka, ktoré Orange vníma ako dôležité ocenenie svojej celoročnej práce na zjednodušení portfólia a zlepšení zákazníckej skúsenosti.

Opätovné, v poradí už štvrté ocenenie za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku považuje Orange za ďalšie významné uznanie svojej snahy prinášať zákazníkom tú najvyššiu kvalitu. Práve vďaka najlepšej mobilnej sieti sa Orange ako technologický líder môže sústrediť aj na smart riešenia v oblasti umelej inteligencie a internetu vecí, ktoré zákazníkom už dnes prinášajú nové možnosti a dokážu im život nielen uľahčiť, ale aj skvalitniť. „V uplynulom roku sme sa intenzívne sústredili na rozširovanie pokrytia 5G siete, ktoré sa nám tento rok podarilo navýšiť o 40 %, z 25 % pokrytia na začiatku 2023 až na viac ako 65 % pokrytie na konci 2023. Aktuálne je 5G sieť dostupná pre 65,6 % populácie SR v 596 mestách a obciach. Naše plány na rok 2024 sú ako vždy ambiciózne, iba tak dokážeme priniesť zákazníkom tú najlepšiu skúsenosť a najkvalitnejšie služby,“ dopĺňa Mariusz Gatza.

Mobilná 4G sieť je dostupná pre 99,1 % populácie Slovenska vo všetkých 141 mestách a 2262 obciach na Slovensku. Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 592 044 domácností v 70 mestách a optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 615 619 domácností v 703 mestách a obciach na Slovensku. Rok 2023 bol zároveň posledným rokom, kedy zákazníci mohli využívať 3G sieť. Jej funkčnosť Orange garantoval len do konca roka, pričom ju plnohodnotne nahradila novšia 4G a najmodernejšia 5G sieť, a práve na ďalší rozvoj týchto sietí sa chce operátor strategicky zamerať.

Mobilná dátová prevádzka je zrkadlom zákazníckeho správania, tento kontinuálne rastúci trend sa potvrdil aj počas uplynulého roka. V roku 2023 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 18 % viac dát ako v tom predchádzajúcom, pričom už viac než 22 % z celkového objemu 112,75 mil. GB bolo prenesených v 5G sieti, čo predstavuje masívny, viac než sedemnásťnásobný medziročný nárast.

Orange k 31.12.2023 celkovo evidoval 2,389 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než 1,8 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb, ktorých počet je dlhodobo stabilizovaný. Pre mobilné hlasové služby Orangeu sa za uplynulých 12 mesiacov rozhodlo takmer 50 000 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodli uprednostniť služby iných operátorov, mierne prekročil 61 500, čo je o 17 % menej ako v rovnakom období uplynulého roka.

Orange dosiahol výnosy vo výške 589 mil. €

Celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.12.2023 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa medziročne zvýšili o 3,2 % a dosiahli 589 miliónov €. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o takmer 4 % na 132 mil. €, viac než 3 % nárast zaznamenali aj výnosy zo služieb s hodnotou 457 mil. €. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) je 13,7 €.

Finančné ukazovatele

Finančné ukazovatele (v mil. EUR) k 31.12.2022 k 31.12.2023 medziročná zmena
Celkové výnosy 570 589 3,2 %
výnosy zo služieb 443 457 3,1 %
výnosy zo zariadení 127 132 3,6 %

Počty zákazníkov

Počty zákazníkov (v tis.) k 31.12.2022 k 31.12.2023 medziročná zmena
Mobilné služby 2441 2389 -2,1 %
predplatené karty 315 285 -9,6 %
fakturované služby bez M2M 1836 1832 -0,2 %
M2M služby 290 273 -5,7 %
Pevný internet 321 323 0,7 %
optický internet 166 182 9,3 %
DSL 64 62 -4,0 %
FixLTE 90 79 -11,9 %
TV služby* 194 188 -3,1 %
Konvergentné služby 181 180 -0,6 %

*počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV) vrátane 69 tisíc multiscreen prístupov