MeiG Flybox SRT858M 5G

zariadenie MeiG Flybox SRT858M 5G
zariadenie MeiG Flybox SRT858M 5G
zariadenie MeiG Flybox SRT858M 5G zariadenie MeiG Flybox SRT858M 5G

Schéma zariadenia

schéma zariadenia MeiG Flybox SRT858M 5G
  1. Tlačidlo MESH
  2. Indikátor napájania
  3. Indikátor Wi-Fi
  4. Indikátor 5G
  5. Indikátor 4G / 3G
  6. Tlačidlo POWER / WLAN
  7. Port WAN / LAN
  8. LAN port
  9. Vstup napájacieho adaptéra
  10. Tlačidlo RESET
  11. Nano SIM slot / Mikro USB port
  12. NFC značka
Položka Popis
Tlačidlo MESH Stlačením po dobu 0,2 - 1 sekundy aktivujete funkcionalitu EasyMesh alebo WPS, v závislosti na nastavení zariadenia.
Tlačidlo POWER / WLAN [vypnuté zariadenie]: Zariadenie zapnete stlačením tlačidla po dobu 0,2 - 1 sekundy.
[zapnuté zariadenie]: Stlačením na viac ako 3 sekundy vypnete zariadenie.
[zapnuté WLAN]: Stlačením na 0,2 - 1 sekundy deaktivujete funkcionalitu WLAN.
[vypnuté WLAN]: Stlačením na 0,2 - 1 sekundy aktivujete funkcionalitu WLAN.
Wi-Fi 2.4 GHz & 5 GHz Wi-Fi 7, 2×2 MIMO, 802.11 a/b/g/n/ac/ax/be, DBDC be5000 EasyMesh R4.
Porty WAN / LAN, LAN 1 Gbps Ethernet porty.
Napájací adaptér Striedavé napätie: 100 V ~ 240 V, 50 Hz / 60 Hz. Jednosmerné napätie: 12 V / 1,5 A.
Slot na kartu USIM 4FF, nano-SIM karta.
Tlačidlo Reset Stlačením na viac ako 3 sekundy obnovíte továrenské nastavenia.

Ako majú svietiť diódy

Indikátor Farba Stav Popis
Power Zelená Svieti Zariadenie je zapnuté.
Bliká Raz za sekundu: Obnovenie výrobných nastavení.
Raz za sekundu (vrátane iných LED svetiel): Prebieha aktualizácia.
Nesvieti Zariadenie je vypnuté alebo nie je dostupné napájanie.
Wi-Fi Zelená Svieti Wi-Fi je zapnuté.
Bliká Raz za sekundu (vrátane iných LED svetiel): Prebieha aktualizácia.
Päťkrát každých osem sekúnd: prebieha aktivácia WPS / EasyMesh.
Nesvieti Wi-Fi je vypnuté.
5G Modrá Svieti Silná úroveň 5G signálu, zariadenie je úspešne pripojené k sieti.
Zelená Svieti Stredná úroveň 5G signálu, zariadenie je úspešne pripojené k sieti.
Bliká Prebieha aktualizácia.
Žltá Svieti Slabá úroveň 5G signálu, zariadenie je úspešne pripojené k sieti.
Červená Svieti SIM karta nefunguje správne (SIM / PIN je aktivovaný, ale nie je odomknutý, alebo bez vloženej SIM karty).
Bliká Nie je pripojené k žiadnej sieti alebo prebieha vyhľadávanie siete.
/ Nesvieti Zariadenie je pripojené k 4G sieti alebo je zariadenie vypnuté.
4G / 3G Modrá Svieti Silná úroveň 4G / 3G signálu, zariadenie je úspešne pripojené k sieti.
Zelená Svieti Stredná úroveň 4G / 3G signálu, zariadenie je úspešne pripojené k sieti.
Bliká Prebieha aktualizácia.
Žltá Svieti Slabá úroveň 4G / 3G signálu, zariadenie je úspešne pripojené k sieti.
Červená Svieti SIM karta nefunguje správne (SIM / PIN je aktivovaný, ale nie je odomknutý, alebo bez vloženej SIM karty).
Bliká Nie je pripojené k žiadnej sieti alebo prebieha vyhľadávanie siete.
/ Nesvieti Zariadenie je pripojené do 5G SA siete.
WAN / LAN, LAN Zelená Svieti pripojené do siete Ethernet alebo k inému zariadeniu.
Bliká Prebieha prenos dát.
/ Nesvieti Nepripojené do siete Ethernet alebo k inému zariadeniu.

Inštalácia SIM karty

Vaše zariadenie podporuje iba nano-SIM kartu. SIM kartu neohýbajte, nepoškriabte a nevystavujte ju statickej elektrine, vode alebo nečistotám.

Pri inštalácii SIM karty postupujte podľa nižšie uvedených pokynov:

  • Otvorte kryt SIM karty, ktorý sa nachádza na spodnej strane zariadenia.
  • Vložte SIM kartu do slotu pre kartu, dodržte správnu orientáciu SIM karty.
  • Zatvorte kryt SIM karty.
inštalácia SIM do zariadenia

Výstraha

Nevkladajte ani nevyberajte SIM kartu, keď je zariadenie spustené, pretože to môže ovplyvniť výkon alebo poškodiť SIM kartu.

Pripojenie zariadenia a jeho umiestnenie

Zapojte káble tak ako je uvedené na obrázku nižšie a zapnite zariadenie pripojením napájacieho adaptéru do elektrickej siete.

Metóda 1: Káblové pripojenie

  • Na internet sa môžete pripojiť cez port LAN alebo port WAN / LAN.

Metóda 2: Bezdrôtové pripojenie

  • Počítač alebo mobilný telefón môžete pripojiť k Wi-Fi sieti zariadenia.
  • Vo všeobecnosti môže zariadenie pristupovať k sieti do 3 minút po vložení SIM karty a zapnutí zariadenia. Ak je kvalita signálu nízka, vyhľadávanie signálu trvá dlhšiu dobu.

Výstraha: Po pripojení napájacieho adaptéra sa zariadenie automaticky zapne.

schéma sieťového pripojenia zariadenia

Pripojenie zariadenia k sieti Wi-Fi prostredníctvom NFC

  • Na hornej strane vášho zariadenia je umiestnená NFC značka, ktorá obsahuje informácie o prihlasovacích údajoch vami zvolenej Wi-Fi siete tohto zariadenia a umožňuje sa pripojiť k tejto sieti priblížením kompatibilného zariadenia, ako napr. mobilného telefónu.
  • Pre použitie tejto funkcionality sa prosím prihláste do konfiguračného rozhrania zariadenia (viď časť "Konfigurácia zariadenia"), navštívte podstránku Menu → Settings → Wi-Fi → NFC a tam zvoľte NFC Switch: Enable. Následne zvoľte sieť, ku ktorej chcete umožniť takéto pripojenie. To docielite zvolením jednej z možností dostupných v časti: "Select a Wi-Fi you want to connect to: Wi-Fi:".
  • Pokiaľ chcete takýmto spôsobom zdieľať vaše internetové pripojenie s vašou návštevou, odporúčame nastaviť sieť na "Guest SSID 2.4G".

EasyMesh

  • Pre rozšírenie alebo zlepšenie pokrytia vašej Wi-Fi siete môžete použiť Wi-Fi extender s podporou štandardu EasyMesh. Toto zariadenie podporuje jej verziu R4 a s ďalšími zariadeniami (Wi-Fi extender) sa môže prepojiť prostredníctvom eternetového kábla (porty WAN / LAN, LAN), bezdrôtovo alebo ich kombináciou.
  • Vaše zariadenie môže pracovať ako riadiace zariadenie "Controller" siete EasyMesh. Vo Wi-Fi Mesh sieti môžete mať jedno zariadenie v móde Controller a viacero zariadení slúžiacich na zlepšenie pokrytia, tzv. Agentov
  • Ak chcete použiť túto funkcionalitu:
    1. Prihláste sa do konfiguračného rozhrania zariadenia (viď časť "Konfigurácia zariadenia"), navštívte podstránku Menu → Settings → Wi-Fi → Wi-Fi Mesh a aktivujte ju prepnutím "Wi-Fi Mesh Switch" na "Enable". Nakoľko toto zariadenie bude pracovať ako Controller, na stránke uvidíte informáciu Device Role: Controller. Ak bude Controller a Agent prepojený Eternetovým káblom, teraz prosím zapojte tento kábel.
    2. Na ostatných zariadeniach, ktoré budú pracovať ako Agent obnovte továrenské nastavenia, prípadne ich prepnite do režimu Agent (pre informáciu ako, prosím pozrite návod na použitie daného zariadenia) a počkajte kým sa spustia a aktivuje sa ich Wi-Fi.
    3. Po spustení zariadení v roli Agent, stačte ich tlačidlo MESH (prípadne iný ekvivalent). Súčasne stlačte tlačidlo MESH aj na zariadení v roli Controller. Toto spustí proces párovania, počas ktorého bude kontrolka Wi-Fi blikať a po jej úspešnom zavŕšení bude už neprestajne svietiť.
    4. Po dokončení párovania sa vykoná synchronizácia parametrov a na zariadení Agent sa rozsvietia príslušné kontrolky, ktoré indikujú, že synchronizácia parametrov je dokončená.

Umiestnenie zariadenia

  • Zariadenie umiestnite na pevný podklad a ponechajte okolo neho dostatočný voľný priestor pre cirkuláciu vzduchu. Pokiaľ je to možné, vyhľadajte miesto s najlepším príjmom 5G resp. 4G / 3G signálu – orientujte sa podľa LED indikátorov, ktorých význam bol opísaný vyššie.

Konfigurácia zariadenia

Konfigurovať zariadenie môžete prostredníctvom webového rozhrania zariadenia.

Predvolenú IP adresu, používateľské meno a heslo ako aj údaje slúžiace na prihlásenie k Wi-Fi nájdete na štítku na spodnej strane zariadenia.

štítok údajmi pre konfiguráciu zariadenia

Reset zariadenia

Ak zariadenie nefunguje správne, môžete obnoviť predvolené výrobné nastavenia, ktoré sa dodávajú so zariadením. Toto môžete docieliť jedným z nasledovných spôsobov:

  • Prihláste sa do konfiguračného rozhrania zariadenia (viď časť " Konfigurácia zariadenia") a kliknite na tlačidlo "Reset" v časti "Menu → Setting → Management → Reboot & Reset", čím obnovíte predvolené výrobné nastavenia zariadenia.
  • Zariadenie má tiež tlačidlo RESET umiestnené v otvore na spodnej strane. Pri zapnutom zariadení tenkým predmetom stlačte a podržte tlačidlo "RESET" na aspoň 3 sekundy, zariadenie sa následne reštartuje s obnovenými továrenskými nastaveniami.
  • Poznámka: Resetovaním sa vymažú všetky používateľom definované nastavenia zariadenia a obnovia sa všetky nastavenia na predvolené hodnoty z výroby.

Najčastejšie otázky a odpovede

Nefunguje mi internet

  • Skontrolujte, či je router zapojený do elektriny.
  • Skontrolujte, či je router zapnutý (tlačidlo zapnutia / vypnutia sa nachádza na zadnej strane routera) a či svieti dióda Power.
  • Skontrolujte, ako svieti dióda 5G. (viď časť Ako majú svietiť diódy)
  • Skontrolujte, či svieti dióda WAN / LAN v prípade káblového pripojenia.
  • Skontrolujte, či máte dostatočný objem dát vo vašom mesačnom programe (Kontrola spotreby).
  • Vykonajte reštart zariadenia odpojením z elektrickej siete na dobu aspoň 30 sekúnd.
  • Ak internet stále nefunguje kontaktujte bezplatnú technickú podporu Orange: 0800 500 555.

Internet mi zamŕza alebo ide pomaly

  • Overte, či internet zamŕza iba na jednom pripojenom zariadení alebo na viacerých.
  • V prípade bezdrôtového Wi‑Fi pripojenia sa presuňte bližšie k routeru.
  • Skontrolujte úroveň signálu 5G siete podľa farby diódy.
  • Vykonajte reštart zariadenia odpojením z elektrickej siete na dobu aspoň 30 sekúnd.
  • Zmerajte rýchlosť internetu prostredníctvom stránky www.speedtest.net alebo aplikácie speedtest.net. Spustite meranie rýchlosti voči Orange Slovensko (Bratislava / Banská Bystrica). Pre objektivitu meraní použite viac zariadení / internetových prehliadačov.

Ak ste meranie vykonali a budete kontaktovať technickú podporu, poznačte si namerané údaje:

  • ping
  • download
  • upload

Pripojenie starších zariadení do Wi-Fi

  • Ak používate staršie koncové zariadenie (notebook / mobilný telefón), s ktorým sa chcete pripojiť do Wi-Fi, nie vždy sa to musí podariť. Môže sa to prejavovať tak, že sa zariadenie dlho a neúspešne pripája do Wi-Fi. Je to spôsobené tým, že Wi-Fi sieť na 5 GHz je vyžarovaná na kanáloch (v DFS pásme), ktoré dané koncové zariadenie nepozná alebo nepodporuje.
  • Riešením je nastaviť MeiG SRT858M tak, aby nepoužívalo toto pásmo. Toto nastavenie môžete vykonať nasledovne:
    • Menu → Settings → Wi-Fi → Wi-Fi Advanced Settings → 5 GHz → Wi-Fi Channel: Auto
    • Tu si môžete zmeniť možnosť Auto na: "Auto without DFS"
  • Prípadne, ďalšou alternatívou je rozdeliť 2.4 GHz a 5 GHz Wi-Fi na dve oddelené siete a vaše zariadenie pripájať len do 2.4 GHz Wi-Fi. To je možné uskutočniť nasledovnou zmenou nastavenia:
    • Menu → Settings → Wi-Fi Basic Settings → Band Steering "Enable" zmeniť na "Disable".
  • V tomto prípade ale nie je možné použiť Wi-Fi Band Aggregation (MLO).