Služba RCS prináša množstvo výhod

Chatujte s najbližšími
Posielajte zaujímavé fotky a videá
Diskutujete v skupinových chatoch

Pozrite si video o tom, ako vám služba RCS uľahčí život

Ako táto služba funguje?

1. RCS máte automaticky

Pokiaľ vaše mobilné zariadenie už obsahuje aplikáciu “Správy pre Android” alebo “Samsung Správy” v podporovanej verzii, nemusíte sťahovať žiadnu ďalšiu aplikáciu. Pred prvým použitím a odoslaním RCS správy je nutné mať dostupné a zapnuté mobilné data vo vašom mobilnom zariadení. Služba RCS využíva priamo správy vo vašom smartfóne a funguje, keď posielate správy na mobilné zariadenie podporujúce RCS.

2. Na posielanie správ použijete mobilné dáta alebo WiFi

Služba využíva vaše mobilné dáta alebo WiFi podobne ako chatovacie aplikácie Messenger alebo WhatsApp.

3. Príjemca nie je online?

Ak chcete mať istotu, že správa, ktorú posielate, bude doručená, aj keď prijemca nie je dlhodobo „online“, správu viete poslať aj ako klasickú SMS. Vtedy bude spoplatnená ako štandardná SMS.

4. RCS podporujú viacerí operátori

Svoje správy môžete posielať známym v sieti Orange ako aj v sieti Slovak Telekom. Služba RCS sa postupne rozširuje aj na ďalších operátorov aj v zahraničí.

Čo by ste mali vedieť o službe RCS

  • Služba RCS funguje vo vybraných smartfónoch
  • Aktuálne službu podporujú Android zariadenia
  • Počet kompatibilných smartfónov neustále rastie
  • V budúcnosti pôjde o nový štandard v SMS-kovaní

Najčastejšie otázky

  • Pri prvom spustení aplikácie je potrebné mať zapnuté mobilné dáta vo vašom mobilnom zariadení
  • Následne je odosielanie a prijímanie RCS správ možné prostredníctvom mobilných dát aj Wi-Fi ak je druhý účastník "online"

Služba je podporovaná cez aplikáciu “Správy pre Android” v zariadeniach s operačným systémom Android 4.1, 4.4 a vyšším a cez aplikáciu “Samsung Správy” v zariadení Samsung J5 2017. Pokiaľ v zariadení nemáte pre správy nainštalovanú ako predvolenú aplikáciu “Správy pre Android”, môžete si ju stiahnuť z Google Play.

Služba RCS pri volaní automaticky zisťuje dostupnosť služby u druhého účastníka. V prípade, že je uňho dostupná, správa sa pošle ako RCS, ak nie, správa sa automaticky pošle ako SMS/MMS. Ak ste mimo dátového pokrytia viac ako 2 minúty, automaticky sa odregistrujete z RCS služby a všetky správy automaticky posielate ako SMS. Ak nečakane stratíte dátové spojenie, je možno si nastaviť, ako sa má v tomto prípade telefón správať.

Pre využívanie služby RCS nepotrebujete sťahovať žiadnu ďalšiu aplikáciu, ani sa nikam registrovať. Funguje priamo vo vašej štandardnej aplikácii na posielanie SMS a MMS. Pri RCS máte istotu, že keď druhý účastník nie je „online“, správa mu bude doručená ako klasická SMS.

Ak váš smartfón podporuje službu RCS, ale napriek tomu nefunguje, skúste tento postup: Preverte, či má druhý účastník dostupnú službu RCS. Pokiaľ je u druhého služba dostupná, skontrolujte dátové pripojenie, mobilné dáta alebo dostupnosť WiFi. Ikona skupinového chatu musí byť aktívna. Ak nie je, zapnite mobilné dáta a reštartujte smartfón. Ak problém pretrváva aj hodinu po reštartovaní, skontaktujte sa s nami prostredníctvom našej infolinky.

Ak službu RCS od spoločnosti Google nechcete využívať, je možné ju vypnúť v nastaveniach aplikácie "Správy".

spravy

Správy (Google)
Aplikácie - Správy - Ponuka
(ikona 3 bodiek vpravo hore) - Nastavenia - Rozšírené - Četové funkcie:
Povoliť četové funkcie:
Zapnuté / Vypnuté

spravy

Správy (Samsung)
Aplikácie - Správy - Ponuka
(ikona 3 bodiek vpravo hore) - Nastavenia - Nastavenia konverzácii:
Rozšírené volania a správy:
Zapnite / Vypnite

Ak v aplikácii nenájdete nastavenia konverzácií, znamená to, že používate starú verziu aplikácie, v ktorej služba RCS nie je dostupná.