Duobox Huawei OptiXstar HG8145X6-10 a TP-Link NE211 5G ODU



- Zapnutie / Vypnutie
- Napájanie
- LAN porty
- Reset



POE adaptér


Schéma správneho zapojenia

Ethernetovým káblom s koncovkou RJ-45 (vonkajší s dĺžkou do 100 metrov) je pripojená vonkajšia jednotka ODU (TP LINK NE211 5G) k portu s označením POE napájacieho zdroja POE. Pomocou ďalšieho ethernetového kábla je prepojený port s označením LAN napájacieho zdroja POE s portom LAN4 vnútornej jednotky IDU (HG8145X6-10).
Vaše zariadenia (ako napríklad PC, notebook atď.) pripojte žltým káblom (široká koncovka RJ‑45) do ľubovoľného výstupu LAN1, LAN2, LAN3 alebo LAN4 alebo cez Wi-Fi pripojenie.
Ako majú svietiť diódy
Huawei OptiXstar HG8145X6-10
- POWER - svieti
- LAN4 - svieti / bliká
- WLAN - svieti / bliká
- LAN 1 - 3 - svieti / bliká iba ak má zákazník zapojené nejaké zariadenia do LAN 1 – 3
- Ostatné kontrolky nesvietia.
- Ak náhodou bliká na červeno LOS, pravdepodobne je nesprávny FW na ONT, treba spraviť manuálny update cez konfiguračný súbor.

TP-Link NE211 5G ODU
LED kontrolka | Stav | Indikácia |
---|---|---|
Zelená | Intenzita signálu je vyššia ako 75 %. | |
Žltá | Intenzita signálu je 50 % až 75 %. | |
Červená | Intenzita signálu je nižšia ako 50 %. | |
Bliká na červeno | Signál je k dispozícii, ale bez internetového pripojenia. | |
Nesvieti | Žiadny signál mobilnej siete. | |
Zelená | Zariadenie je v sieti 5G. | |
Žltá | Zariadenie je v sieti 4G. | |
Červená | Zariadenie je v sieti 3G. | |
Bliká namodro | Pripojenie k Bluetooth. | |
Nesvieti | Zariadenie nie je zaregistrované v sieti. | |
Zelená | Zariadenie je zapnuté a funguje správne. | |
Bliká nazeleno | Zariadenie sa spúšťa, resetuje alebo aktualizuje. | |
Nesvieti | Zariadenie je vypnuté. |
Reset zariadení
Huawei OptiXstar HG8145X6-10
- Reset spravíte stlačením tlačidla v malej dierke cca na 20 sekúnd . Použite tenký predmet (napríklad špendlík). Zariadenie zhasne a následne sa opäť zapne. Pre opätovné načítanie routera, prosím, počkajte, pokiaľ sa rozsvietia diódy (môže to trvať aj niekoľko minút).

- Zariadenie sa po resete nakonfiguruje zo siete automaticky. Ak po resete zariadenie nefunguje a pripojenie na internet nie je funkčné ani po viac ako 30 minútach, je potrebné kontaktovať technickú podporu Orange Slovensko, a.s.
TP-Link NE211 5G ODU
- Router zapnite a pomocou tenkého predmetu stlačte a podržte stlačené tlačidlo RESET na zadnom paneli routera, kým nezačne blikať LED kontrolka napájania. Potom tlačidlo uvoľnite. Počkajte, kým sa router zresetuje.
- Prihláste sa na webovú stránku http://tplinkmodem.net alebo 192.168.254.1 na správu routera a prejdite do časti Rozšírené → Systémové nástroje → Zálohovanie a obnovenie, kliknite na možnosť Obnoviť na výrobné nastavenia a čakajte, kým sa nedokončí proces resetovania.

Nastavenie Wi‑Fi siete pri spustení alebo po resete zariadenia
- Ak si chcete nastaviť vlastné údaje Wi‑Fi siete pri prvom spustení alebo sa vám po resete zariadenia obnovili továrenské nastavenia pripojte sa k routeru cez kábel alebo predvolenú Wi‑Fi sieť
- Do URL adresy v prehliadači zadajte IP adresu: 192.168.100.1 a potvrďte.
- Otvorí sa vám prihlasovacia stránka do routera, kde zadáte:
- Používateľské meno: root
- Heslo: login password (je uvedený na štítku routera na spodnej strane)

- Vyberte kartu WLAN a v ľavom stromovom menu vyberte 2.4G
alebo 5G Basic Network Settings.
- Enable WLAN: zapnutie / vypnutie Wi‑Fi
- SSID Name: zvoľte vlastný názov
- WPA PreSharedKey: zvoľte vlastné heslo
- Skontrolujte zadané údaje a kliknite na Apply. Zmeny sa aplikujú do pár sekúnd v prípade pripojenia cez kábel. V prípade pripojenia cez Wi‑Fi vás odpojí a je potrebné sa pripojiť na už vami nastavenú sieť.
Router Huawei HG8145X6-10 podporuje šírenie Wi‑Fi signálu cez 2,4 GHz aj 5 GHz sieť. Pre obe siete môžete mať rovnaký názov a heslo k Wi‑Fi sieti alebo môžete osobitne nastaviť meno a heslo pre 2,4 GHz a 5 GHz sieť. Bližšie informácie o týchto sieťach sú uvedené nižšie.
Rozdiel medzi 2,4 GHz a 5 GHz Wi‑Fi sieťou
Vaše zariadenie využíva na šírenie Wi‑Fi signálu Dual‑band režim. Bezdrôtový signál môže šíriť cez frekvenčné pásma 2,4 GHz a 5 GHz. Pretože staršie zariadenia nemusia mať podporu novšej 5 GHz siete, pred pripojením zariadenia na Wi‑Fi sa presvedčte, či vaše zariadenie podporuje 5 GHz sieť. Ak nie, internet môžete bez problémov využívať aj na sieti 2,4 GHz.
- 2,4 GHz výhody: väčší dosah Wi‑Fi siete, lepšia priestupnosť prekážkami (steny, nábytok atď.)
- 2,4 GHz nevýhody: nižšie rýchlosti, vyššie riziko rušenia inými sieťami vo vašom okolí
- 5 GHz výhody: vyššia rýchlosť prenosu, menej vyťažená frekvencia, obvykle nie je rušená inými sieťami
- 5 GHz nevýhody: horšia priestupnosť prekážkami, menší dosah
Najčastejšie otázky a odpovede
Nefunguje mi internet
- Skontrolujte, či je router zapojený do elektriny a či je router zapnutý (tlačidlo zapnutia / vypnutia sa nachádza na zadnej strane routera).
- Skontrolujte, či máte správne zapojený kábel RJ-45 z ODU jednotky (TP-LINK) do vstupu LAN4 v IDU jednotke (Huawei).
- V prípade, ak je tento kábel správne pripojený a dióda LAN4 nesvieti, reštartujte router odpojením na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania. Ak dióda LAN4 nezačne svietiť ani 10 minút po reštarte, resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
- Ak internet stále nefunguje reštartujte vonkajšiu jednotku ODU odpojením napájacieho zdroja POE z elektriny alebo vytiahnutím kábla RJ-45 z portu POE na napájacom zdroji POE.
- Skontrolujte, či máte dostatočný objem dát vo vašom mesačnom programe (Kontrola spotreby).
- Vykonajte reštart zariadenia odpojením z elektrickej siete na dobu aspoň 30 sekúnd.
- Ak tieto zásahy nepomôžu kontaktujte bezplatnú technickú podporu Orange na čísle 0800 500 555.
Internet mi ide pomaly, zamŕza alebo vypadáva
- Overte, či internet ide pomaly alebo zamŕza iba na jednom pripojenom zariadení, alebo na viacerých.
- Skontrolujte správne zapojenie káblov (pozri sekciu Schéma správneho zapojenia).
- Reštartujte router odpojením adaptéra na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd).
- Resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
- Skontrolujte Wi-Fi. Uistite sa, že ste pripojený k správnej Wi-Fi sieti a máte dostatočný signál. Prednastavený názov Wi-Fi siete – SSID a heslo – WLAN key nájdete na štítku nalepenom na zadnej strane routera.
- Zmerajte rýchlosť internetu prostredníctvom stránky www.speedtest.net alebo aplikácie speedtest.net
- Spustite meranie rýchlosti voči Orange Slovensko (Bratislava / Banská Bystrica). Pre objektivitu meraní použite viac zariadení / internetových prehliadačov.
Ak ste meranie vykonali a budete kontaktovať technickú podporu, poznačte si namerané údaje:
- ping
- download
- upload