Schéma správneho zapojenia

schéma sieťového pripojenia zariadenia TP-Link NE211 5G ODU

Ethernetovým káblom s koncovkou RJ-45 (vonkajší s dĺžkou do 100 metrov) je pripojená vonkajšia jednotka ODU (TP LINK NE211 5G) k portu s označením POE napájacieho zdroja POE. Pomocou ďalšieho ethernetového kábla je prepojený port s označením LAN napájacieho zdroja POE s portom LAN4 vnútornej jednotky IDU (HG8145X6-10).

Vaše zariadenia (ako napríklad PC, notebook atď.) pripojte žltým káblom (široká koncovka RJ‑45) do ľubovoľného výstupu LAN1, LAN2, LAN3 alebo LAN4 alebo cez Wi-Fi pripojenie.

Ako majú svietiť diódy

Huawei OptiXstar HG8145X6-10

  • POWER - svieti
  • LAN4 - svieti / bliká
  • WLAN - svieti / bliká
  • LAN 1 - 3 - svieti / bliká iba ak má zákazník zapojené nejaké zariadenia do LAN 1 – 3
  • Ostatné kontrolky nesvietia.
  • Ak náhodou bliká na červeno LOS, pravdepodobne je nesprávny FW na ONT, treba spraviť manuálny update cez konfiguračný súbor.
schéma LED DIOD

TP-Link NE211 5G ODU

LED kontrolka Stav Indikácia
ikona signálu
Intenzita signálu
Zelená Intenzita signálu je vyššia ako 75 %.
Žltá Intenzita signálu je 50 % až 75 %.
Červená Intenzita signálu je nižšia ako 50 %.
Bliká na červeno Signál je k dispozícii, ale bez internetového pripojenia.
Nesvieti Žiadny signál mobilnej siete.
ikona siete
Typ siete / Bluetooth
Zelená Zariadenie je v sieti 5G.
Žltá Zariadenie je v sieti 4G.
Červená Zariadenie je v sieti 3G.
Bliká namodro Pripojenie k Bluetooth.
Nesvieti Zariadenie nie je zaregistrované v sieti.
ikona napájania
Napájanie
Zelená Zariadenie je zapnuté a funguje správne.
Bliká nazeleno Zariadenie sa spúšťa, resetuje alebo aktualizuje.
Nesvieti Zariadenie je vypnuté.

Reset zariadení

Huawei OptiXstar HG8145X6-10

  • Reset spravíte stlačením tlačidla v malej dierke cca na 20 sekúnd . Použite tenký predmet (napríklad špendlík). Zariadenie zhasne a následne sa opäť zapne. Pre opätovné načítanie routera, prosím, počkajte, pokiaľ sa rozsvietia diódy (môže to trvať aj niekoľko minút).
tlačidlo reset zariadenia Huawei OptiXstar HG8145X6-10
  • Zariadenie sa po resete nakonfiguruje zo siete automaticky. Ak po resete zariadenie nefunguje a pripojenie na internet nie je funkčné ani po viac ako 30 minútach, je potrebné kontaktovať technickú podporu Orange Slovensko, a.s.

Nastavenie Wi‑Fi siete pri spustení alebo po resete zariadenia

  • Ak si chcete nastaviť vlastné údaje Wi‑Fi siete pri prvom spustení alebo sa vám po resete zariadenia obnovili továrenské nastavenia pripojte sa k routeru cez kábel alebo predvolenú Wi‑Fi sieť
  • Do URL adresy v prehliadači zadajte IP adresu: 192.168.100.1 a potvrďte.
  • Otvorí sa vám prihlasovacia stránka do routera, kde zadáte:
    • Používateľské meno: root
    • Heslo: login password (je uvedený na štítku routera na spodnej strane)
konfiguračné menu zariadenia
  • Vyberte kartu WLAN a v ľavom stromovom menu vyberte 2.4G alebo 5G Basic Network Settings.
    • Enable WLAN: zapnutie / vypnutie Wi‑Fi
    • SSID Name: zvoľte vlastný názov
    • WPA PreSharedKey: zvoľte vlastné heslo
  • Skontrolujte zadané údaje a kliknite na Apply. Zmeny sa aplikujú do pár sekúnd v prípade pripojenia cez kábel. V prípade pripojenia cez Wi‑Fi vás odpojí a je potrebné sa pripojiť na už vami nastavenú sieť.

Router Huawei HG8145X6-10 podporuje šírenie Wi‑Fi signálu cez 2,4 GHz aj 5 GHz sieť. Pre obe siete môžete mať rovnaký názov a heslo k Wi‑Fi sieti alebo môžete osobitne nastaviť meno a heslo pre 2,4 GHz a 5 GHz sieť. Bližšie informácie o týchto sieťach sú uvedené nižšie.

Rozdiel medzi 2,4 GHz a 5 GHz Wi‑Fi sieťou

Vaše zariadenie využíva na šírenie Wi‑Fi signálu Dual‑band režim. Bezdrôtový signál môže šíriť cez frekvenčné pásma 2,4 GHz a 5 GHz. Pretože staršie zariadenia nemusia mať podporu novšej 5 GHz siete, pred pripojením zariadenia na Wi‑Fi sa presvedčte, či vaše zariadenie podporuje 5 GHz sieť. Ak nie, internet môžete bez problémov využívať aj na sieti 2,4 GHz.

  • 2,4 GHz výhody: väčší dosah Wi‑Fi siete, lepšia priestupnosť prekážkami (steny, nábytok atď.)
  • 2,4 GHz nevýhody: nižšie rýchlosti, vyššie riziko rušenia inými sieťami vo vašom okolí
  • 5 GHz výhody: vyššia rýchlosť prenosu, menej vyťažená frekvencia, obvykle nie je rušená inými sieťami
  • 5 GHz nevýhody: horšia priestupnosť prekážkami, menší dosah

Najčastejšie otázky a odpovede

Nefunguje mi internet

  • Skontrolujte, či je router zapojený do elektriny a či je router zapnutý (tlačidlo zapnutia / vypnutia sa nachádza na zadnej strane routera).
  • Skontrolujte, či máte správne zapojený kábel RJ-45 z ODU jednotky (TP-LINK) do vstupu LAN4 v IDU jednotke (Huawei).
  • V prípade, ak je tento kábel správne pripojený a dióda LAN4 nesvieti, reštartujte router odpojením na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd) z elektrického napájania. Ak dióda LAN4 nezačne svietiť ani 10 minút po reštarte, resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
  • Ak internet stále nefunguje reštartujte vonkajšiu jednotku ODU odpojením napájacieho zdroja POE z elektriny alebo vytiahnutím kábla RJ-45 z portu POE na napájacom zdroji POE.
  • Skontrolujte, či máte dostatočný objem dát vo vašom mesačnom programe (Kontrola spotreby).
  • Vykonajte reštart zariadenia odpojením z elektrickej siete na dobu aspoň 30 sekúnd.
  • Ak tieto zásahy nepomôžu kontaktujte bezplatnú technickú podporu Orange na čísle 0800 500 555.

Internet mi ide pomaly, zamŕza alebo vypadáva

  • Overte, či internet ide pomaly alebo zamŕza iba na jednom pripojenom zariadení, alebo na viacerých.
  • Skontrolujte správne zapojenie káblov (pozri sekciu Schéma správneho zapojenia).
  • Reštartujte router odpojením adaptéra na krátku chvíľu (cca 30 sekúnd).
  • Resetujte router (pozrite sekciu Reset zariadenia).
  • Skontrolujte Wi-Fi. Uistite sa, že ste pripojený k správnej Wi-Fi sieti a máte dostatočný signál. Prednastavený názov Wi-Fi siete – SSID a heslo – WLAN key nájdete na štítku nalepenom na zadnej strane routera.
  • Zmerajte rýchlosť internetu prostredníctvom stránky www.speedtest.net alebo aplikácie speedtest.net
  • Spustite meranie rýchlosti voči Orange Slovensko (Bratislava / Banská Bystrica). Pre objektivitu meraní použite viac zariadení / internetových prehliadačov.

Ak ste meranie vykonali a budete kontaktovať technickú podporu, poznačte si namerané údaje:

  • ping
  • download
  • upload