Orange v prvom kvartáli 2022 s dvojciferným rastom počtu zákazníkov fixných aj konvergentných služieb
K 31. marcu 2022 evidoval Orange 300 tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje viac než 14-percentný medziročný nárast. Naďalej rástol aj segment TV služieb. Ten sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o 15 % a dosiahol 163 tisíc prístupov. Popri náraste počtu zákazníkov fixných služieb zaznamenal Orange aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, čiže mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet k 31. marcu 2022 medziročne stúpol o 25 % a prekročil 160 tisíc. Celkové výnosy Orangeu za prvý kvartál roku 2022 dosiahli výšku 131 mil. €.
Úvodné mesiace roka 2022 patrili v Orangei predovšetkým predstaveniu vynoveného portfólia služieb, ktorým operátor zareagoval na meniace sa nároky a potreby zákazníkov, a to v oblasti bezpečnosti, spotreby dát, rýchlosti pripojenia, ale aj zábavy. Orange predstavil úplne novú generáciu svojich služieb, ktorá obsahuje atraktívnejšie bezpečné mobilné paušály s väčším objemom dát, rýchlejšie programy bezpečného pevného internetu a programovo bohatšiu ponuku televízie.
Vynovené portfólio bezpečných služieb presvedčilo aj viac ako 16 tisíc zákazníkov, ktorí sa počas prvých troch mesiacov rozhodli so svojim číslom prejsť od konkurenčných operátorov do Orangeu. Naopak, z Orangeu sa k ostatným operátorom so svojim číslom rozhodlo odísť necelých 15 tisíc zákazníkov, čo je o 20 % menej ako za rovnaké obdobie roku 2021.
Počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb je stabilizovaný a s miernym medziročným poklesom 0,9 % dosiahol 2,496 milióna, z čoho takmer 1,9 milióna tvoria zákazníci fakturovaných služieb.
Tradičný nárast zaznamenal Orange v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom kvartáli preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát ako v prvom kvartáli roku 2021, pričom 90 % z celkového objemu 19,82 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti a 70,51 tis. GB vo vysokorýchlostnej 5G sieti.
Mobilná sieť Orangeu je vďaka opakovaným získaným oceneniam nezávislých spoločností (Systemics-PAB, Net Check a najnovšie aj Opensignal) považovaná za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku. Zároveň vďaka jedinečnému produktovému riešeniu Online ochrana predstavenému spolu s novým portfóliom služieb je sieť Orangeu nielen najkvalitnejšou, ale je aj skutočne bezpečná, nakoľko táto služba zabezpečuje ochranu zákazníka na úrovni siete a dokáže zablokovať škodlivý obsah ešte predtým, ako by sa mohol dostať do zariadenia zákazníka.
S pokrytím 99,1 % populácie v 141 mestách a 2 238 obciach je 4G sieť Orangeu zároveň najdostupnejšou sieťou na Slovensku. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie a rýchlosti až do 680 Mbit/s takmer 29 % populácie na Slovensku.
Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, čo predstavuje až 97,3 % domácností na Slovensku, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 569 984 domácností v 69 mestách a optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 467 392 domácností v 533 mestách a obciach na Slovensku.
Orange dosiahol výnosy vo výške 131 mil. €
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.3.2022 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 131 mil. €, čo predstavuje medziročný pokles o 1,6 %. Ten súvisí predovšetkým s poklesom výnosov z predaja zariadení, ktorý bol spôsobený výpadkom dostupnosti zariadení v dôsledku krízy s nedostatkom čipov.
Finančné ukazovatele (v mil. €) | Q1 2021 | Q1 2022 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 133 | 131 | -1,6 % |
výnosy zo služieb | 105 | 104 | -0,8 % |
výnosy zo zariadení | 28 | 27 | -4,8 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | Q1 2021 | Q1 2022 | medziročná zmena |
Mobilné služby | 2 519 | 2 496 | -0,9 % |
predplatené karty | 334 | 329 | -1,3 % |
fakturované služby bez M2M | 1 919 | 1 877 | -2,2 % |
M2M služby | 266 | 290 | 9 % |
Pevný internet | 263 | 300 | 14,3 % |
TV služby* | 141 | 163 | 15,0 % |
Konvergentné služby | 128 | 160 | 24,9 % |
* počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV) vrátane 51 tisíc multiscreen prístupov
5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce
Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.
Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení
Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.
DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť
DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.