5 očakávaných trendov v telekomunikáciách a IT v roku 2024

V roku 2024 sa očakávajú zaujímavé zmeny v oblasti telekomunikácií a IT. Pozrime sa na päť hlavných trendov ako ich predpovedajú odborníci zo spoločnosti Orange Slovensko.
5G sa stane štandardom
5G technológia sa bude stále viac rozširovať a stane sa bežným štandardom v telekomunikáciách a priemysle. Táto technológia umožní omnoho rýchlejšie pripojenie a nižšiu odozvu, čo znamená výrazne lepšie možnosti pre IoT zariadenia, virtuálnu realitu a ďalšie pokročilé aplikácie. Ovplyvní aj Priemysel 4.0 (koncept, ktorý označuje modernú priemyselnú transformáciu, kde sa využívajú pokročilé digitálne technológie a automatizácia na dosiahnutie vyššej efektivity, konkurencieschopnosti a inovácií vo výrobe a priemyselných procesoch).
Rastúca dôležitosť kybernetickej bezpečnosti
S nárastom kybernetických hrozieb budú organizácie viac investovať do bezpečnosti. Očakáva sa zvýšený dopyt po odborníkoch na kybernetickú bezpečnosť a pokročilých riešeniach na ochranu dát. Telekomunikačné spoločnosti budú mať širokú škálu kyberbezpečnostných produktov a základné kyberhrozby budú vedieť riešiť pre široké spektrum trhu.
Umelá inteligencia a strojové učenie
AI (Artificial intelligence), teda umelá inteligencia, a ML (Machine learning), teda strojové učenie, budú hrať kľúčovú úlohu v telekomunikáciách a IT. Pomôžu zlepšiť sieťový manažment, personalizovať služby a automatizovať mnohé procesy. Technológie majú veľký potenciál transformovať spôsob, akým podniky fungujú. Môžu sa použiť na automatizáciu úloh, personalizáciu marketingu či zlepšenie rozhodovania.
Edge výpočty pre rýchlejšiu odozvu
Edge výpočty umožnia spracovanie dát bližšie k miestu ich vzniku, čo zabezpečí rýchlejšiu odozvu a nižšiu oneskorenosť pre aplikácie. Tento prístup je odlišný od tradičného modelu, kde sú dáta, procesy a výpočty spracovávané v centrálnych dátových centrách alebo vzdialených cloudových serveroch. Aj tento trend bude podporovať rozvoj IoT a pokročilých cloudových riešení. Edge výpočty môžu byť realizované na rôznych zariadeniach, ako sú okrajové servery, čipy a zariadenia IoT.
Zväčšujúca sa dôležitosť ekologickej udržateľnosti
Telekomunikačné, IT a mnoho ďalších spoločností bude stále viac dbať na ekologickú udržateľnosť. Očakáva sa väčší dôraz na zníženie energetickej spotreby a emisií CO2. EÚ dokonca priamo vyžaduje od určitých subjektov verejného záujmu (napr. veľké verejne obchodované spoločnosti, banky a poisťovne), aby vo svojich výročných správach zverejňovali informácie týkajúce sa ich environmentálnych a sociálnych aktivít.
Tieto trendy ukazujú, že telekomunikácie a IT budú aj naďalej rásť a meniť sa, pričom budú mať výrazný vplyv aj na podnikanie v roku 2024.

Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu
Dnešný marketing už nie je o náhode. Firmy, ktoré dokážu osloviť zákazníka v správny čas na správnom mieste, majú jednoznačný náskok. Market Locator od Orange Slovensko ponúka unikátnu možnosť, ako využiť big data na cielený marketing a efektívne oslovovať cieľové skupiny – v reálnom čase a s maximálnou presnosťou.

Sedemkrát viac kyberútokov za dva roky. Ako zabezpečiť firmu?
Kybernetické útoky naberajú na intenzite – sú čoraz cielenejšie a sofistikovanejšie. Častokrát využívajú aj nové technológie, ako je umelá inteligencia. Ako im môžu firmy čeliť a prečo by sa mali zamestnanci stať prvou líniou ochrany? Náš kolega Lukáš Urbanovský vysvetľuje v novom podcaste pre zive.sk, aké kroky by mali podniknúť firmy pre lepšiu bezpečnosť či splnenie novej legislatívy NIS2. Vypočujte si jeho cenné rady, ktoré vám môžu pomôcť byť o krok pred aktuálnymi hrozbami.

Cielený marketing na dosah ruky: Ako Market Locator pomáha firmám osloviť správnych zákazníkov
V digitálnej ére je presné cielenie marketingových kampaní kľúčovým faktorom úspechu. Spoločnosti, ktoré dokážu osloviť potenciálnych zákazníkov v správnom čase a na správnom mieste, majú výraznú konkurenčnú výhodu. Orange Slovensko ponúka inovatívnu službu Market Locator, ktorá umožňuje firmám cielene oslovovať zákazníkov na základe ich záujmov, lokality a ďalších kritérií. Ako táto služba funguje a aké výhody prináša v podnikaní?