5 očakávaných trendov v telekomunikáciách a IT v roku 2024

5 očakávaných trendov v telekomunikáciách a IT v roku 2024
Článok B2B Blog |

V roku 2024 sa očakávajú zaujímavé zmeny v oblasti telekomunikácií a IT. Pozrime sa na päť hlavných trendov ako ich predpovedajú odborníci zo spoločnosti Orange Slovensko.

5G sa stane štandardom

5G technológia sa bude stále viac rozširovať a stane sa bežným štandardom v telekomunikáciách a priemysle. Táto technológia umožní omnoho rýchlejšie pripojenie a nižšiu odozvu, čo znamená výrazne lepšie možnosti pre IoT zariadenia, virtuálnu realitu a ďalšie pokročilé aplikácie. Ovplyvní aj Priemysel 4.0 (koncept, ktorý označuje modernú priemyselnú transformáciu, kde sa využívajú pokročilé digitálne technológie a automatizácia na dosiahnutie vyššej efektivity, konkurencieschopnosti a inovácií vo výrobe a priemyselných procesoch).

Rastúca dôležitosť kybernetickej bezpečnosti

S nárastom kybernetických hrozieb budú organizácie viac investovať do bezpečnosti. Očakáva sa zvýšený dopyt po odborníkoch na kybernetickú bezpečnosť a pokročilých riešeniach na ochranu dát. Telekomunikačné spoločnosti budú mať širokú škálu kyberbezpečnostných produktov a základné kyberhrozby budú vedieť riešiť pre široké spektrum trhu.

Umelá inteligencia a strojové učenie

AI (Artificial intelligence), teda umelá inteligencia, a ML (Machine learning), teda strojové učenie, budú hrať kľúčovú úlohu v telekomunikáciách a IT. Pomôžu zlepšiť sieťový manažment, personalizovať služby a automatizovať mnohé procesy. Technológie majú veľký potenciál transformovať spôsob, akým podniky fungujú. Môžu sa použiť na automatizáciu úloh, personalizáciu marketingu či zlepšenie rozhodovania.

Edge výpočty pre rýchlejšiu odozvu

Edge výpočty umožnia spracovanie dát bližšie k miestu ich vzniku, čo zabezpečí rýchlejšiu odozvu a nižšiu oneskorenosť pre aplikácie. Tento prístup je odlišný od tradičného modelu, kde sú dáta, procesy a výpočty spracovávané v centrálnych dátových centrách alebo vzdialených cloudových serveroch. Aj tento trend bude podporovať rozvoj IoT a pokročilých cloudových riešení. Edge výpočty môžu byť realizované na rôznych zariadeniach, ako sú okrajové servery, čipy a zariadenia IoT.

Zväčšujúca sa dôležitosť ekologickej udržateľnosti

Telekomunikačné, IT a mnoho ďalších spoločností bude stále viac dbať na ekologickú udržateľnosť. Očakáva sa väčší dôraz na zníženie energetickej spotreby a emisií CO2. EÚ dokonca priamo vyžaduje od určitých subjektov verejného záujmu (napr. veľké verejne obchodované spoločnosti, banky a poisťovne), aby vo svojich výročných správach zverejňovali informácie týkajúce sa ich environmentálnych a sociálnych aktivít.

Tieto trendy ukazujú, že telekomunikácie a IT budú aj naďalej rásť a meniť sa, pričom budú mať výrazný vplyv aj na podnikanie v roku 2024.

ilustračný obrázok k článku: 6 dôvodov, prečo vám nová Zákaznícka zóna Orange Business ušetrí čas aj starosti

6 dôvodov, prečo vám nová Zákaznícka zóna Orange Business ušetrí čas aj starosti

Technológie/SMART |

Chcete mať firemné SIM karty, zariadenia a nastavenia vždy pod kontrolou – jednoducho, rýchlo a bezpečne? Predstavujeme novú Zákaznícku zónu Orange Business, digitálne riešenie, ktoré vzniklo v spolupráci s reálnymi zákazníkmi a mladými inovátormi. Prečítajte si, čo všetko nová zóna prináša.

ilustračný obrázok k článku: Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu

Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu

Iné zaujímavosti |

Dnešný marketing už nie je o náhode. Firmy, ktoré dokážu osloviť zákazníka v správny čas na správnom mieste, majú jednoznačný náskok. Market Locator od Orange Slovensko ponúka unikátnu možnosť, ako využiť big data na cielený marketing a efektívne oslovovať cieľové skupiny – v reálnom čase a s maximálnou presnosťou.

ilustračný obrázok k článku: Orange Business Talks: Zákaznícka zóna – nový digitálny priestor pre firmy od Orangeu

Orange Business Talks: Zákaznícka zóna – nový digitálny priestor pre firmy od Orangeu

Video Technológie/SMART |

Ako si firemní zákazníci môžu jednoducho spravovať SIM karty, zariadenia či nastavovať limity? V najnovšej epizóde Orange Business Talks predstavuje Gabriela Dubaiová, B2B segmentová manažérka, novinku Zákaznícka zóna – modernú platformu, ktorá nahrádza staršiu aplikáciu Správa firemnej komunikácie a prináša intuitívnejšie digitálne prostredie pre biznis.