Nadácia Orange reaguje na ďalší fenomén súčasnej situácie. Duševné zdravie potrebuje našu pozornosť viac ako inokedy
Každý deň počas trvania krízy prichádzajú nové a nové informácie, ktoré znamenajú zásahy do nášho bežného fungovania. Nariadenia, obmedzenia, zákazy, odporúčania ale aj postupné uvoľnenia a dobré správy. Akokoľvek sa bude situácia ďalej vyvíjať a život sa bude postupne vracať do normálu, určité aspekty nášho krízou prestaveného života môžu ostať ešte pomerne dlhú dobu aktuálne.
Jedným z nich je dopad krízovej situácie na duševné zdravie obyvateľstva, ktoré sa bude zotavovať ešte dlho po skončení špeciálneho režimu. V kontexte aktuálnej situácie sa rozhodli strategicky a dlhodobo reagovať Nadácia Orange a Orange. Začínajú podporou Krízovej linky pomoci.
Žiaľ, je to tak a potvrdzujú to aj dáta. Na Slovensku sa lieči na psychiatrické diagnózy 350 000 ľudí, ktorí sú extrémne ohrození izoláciou a výrazne zníženou schopnosťou absolvovať pravidelnú liečbu kontaktným spôsobom. Ďalších 750 000 ľudí s príznakmi duševných porúch, ktoré by mali liečiť, ale neliečia, sú rovnako veľmi ohrozenou skupinou, pretože neliečené príznaky sa budú v čase iba zhoršovať. A v neposlednom rade aj psychický stav ostatného a teda zdravého obyvateľstva môže byť v negatívnom zmysle ovplyvnený krízovou situáciou, s ktorou sme doteraz neprichádzali do styku a môžeme na ňu reagovať citlivejšie ako bežne. Tieto informácie dali Nadácii Orange impulz na uvažovanie o tom, ako problematiku duševného zdravia riešiť strategicky a dlhodobo. S ohľadom na aktuálny stav a zmiernenie jeho dôsledkov aj v priaznivejšom období, prispela spolu s Orangeom ku konceptu Občianskeho združenia IPčko.sk zriadiť krízovú linku pomoci.
0800 500 333 alebo www.krizovalinkapomoci.sk
Príklady dobrej praxe napríklad aj z Číny či Talianska hovoria o veľkom význame krízových liniek poskytujúcich psychologickú podporu. Na túto prax nadväzuje v prvých kokoch aj OZ IPčko.sk so svojou niekoľkoročnou históriou poskytovania primárne online poradenstva. Vzhľadom na akútne potreby anesmierny nárast prosieb o pomoc zriadilo novú webstránku www.krizovalinkapomoci.sk. Ľuďom v núdzi poskytne pomoc cez nimi preferované formy – video-rozhovor, emailová komunikácia či online chat so psychológmi a vyškolenými dobrovoľníkmi. K nevyhnutnému kapacitnému posilneniu organizácie prispela finančne Nadácia Orange spolu s Orange Foundation v Paríži. Do projektu vstúpil aj Orange zriadením bezplatnej nonstop linky 0800 500 333 a ďalších piatich mobilných čísel, na ktoré budú presmerované prichádzajúce hovory tak, aby bolo zabezpečené efektívne fungovanie linky. Vďaka Krízovej linke pomoci budú odborníci schopní časť tých najvážnejších životných okolností odkloniť na ďalšie bezpečné miesto a tým oveľa efektívnejšie pomáhať ľuďom v núdzi.
Všetky potrebné informácie o novej linke nájdete na www.krizovalinkapomoci.sk. Ďalšie opatrenia a formy pomoci Orangeu a Nadácie Orange v súvislosti s aktuálnou situáciou nájdete na www.orange.sk/spoluazodpovedne.
5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce
Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.
Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení
Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.
DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť
DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.