Orange v prvom kvartáli 2021 s nárastom výnosov a s pokračujúcim trendom rastu počtu zákazníkov fixných aj konvergentných služieb

Orange v prvom kvartáli 2021 s nárastom výnosov a s pokračujúcim trendom rastu počtu zákazníkov fixných  aj konvergentných služieb
Tlačové správy |

K 31. marcu 2021 evidoval Orange 263 tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje takmer 27-percentný medziročný nárast. Ďalej rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu marca už 141 tisíc, o 18 % viac ako v rovnakom období uplynulého roka. Popri významnom náraste počtu zákazníkov fixného internetu a televízie zaznamenal Orange aj výrazný nárast počtu zákazníkov konvergentných služieb, teda zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku. Ich počet sa ku koncu prvého kvartálu 2021 priblížil k 130 tisícom, o 38 % viac ako v rovnakom období uplynulého roku. Celkové výnosy Orangeu dosiahli výšku 133 mil. eur.

Pozitívne sa vyvíjali aj portácie, keď počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom do Orangeu, prevýšil tých, ktorí z Orangeu odišli k iným operátorom. K 31. marcu zaznamenal Orange takmer 19 % medziročný nárast počtu zákazníkov, ktorí sa od konkurenčných operátorov rozhodli prejsť práve k nemu. Naopak, počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, medziročne klesol o 10 % na 18 tisíc.

Orange si s celkovým počtom 2,519 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb aj v prvom kvartáli 2021 udržal prvenstvo na mobilnom trhu. Súčasťou minuloročného projektu migrácie zákazníkov zo starých paušálov na paušály Go bola aj deaktivácia tzv. spiacich nulových paušálov, ktorá zlepšila transparentnosť a spravodlivosť pri vykazovaní skutočnej zákazníckej bázy. V dôsledku deaktivácie vykazuje Orange medziročný pokles počtu zákazníkov mobilných služieb o 8,5 %, zatiaľ čo priemerný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne zvýšil o takmer 8 % na 10,5 eura.

Tradičný nárast zaznamenal Orange aj v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom kvartáli preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát ako v prvom kvartáli roku 2020, pričom už 92 % z celkového objemu 13,5 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. Tá získala ocenenie za najkvalitnejšiu sieť na Slovensku a zároveň patrí medzi najrýchlejšie v Európe, čo potvrdili nezávislé merania spoločnosti Systemics-PAB v roku 2020, ako aj merania spoločnosti Net Check. S pokrytím 99 % populácie v 141 mestách a 2216 obciach je zároveň najdostupnejšou sieťou na Slovensku. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie.

Orange dosiahol výnosy vo výške 133 mil. eur

Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.3.2021 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sú aj napriek nepriaznivej situácii s pandémiou koronavírusu stabilizované a medziročne sa mierne, o necelé percento zvýšili na 133 mil. eur. Výnosy z predaja zariadení medziročne narástli o 6 % na 28 mil. eur, mierny pokles zaznamenali výnosy zo služieb. Ten bol spôsobený predovšetkým poklesom výnosov z roamingu z dôvodu pandémie, ako aj znížením prepojovacích poplatkov medzi slovenskými operátormi.

Výnosy

Finančné ukazovatele (v mil. eur) Q1 2020 Q1 2021 medziročná zmena
Celkové výnosy 132 133 0,7%
výnosy zo služieb 105 105 -0,7%
výnosy zo zariadení 27 28 6,0%

Zákazníci

Počty zákazníkov (v tis.) Q1 2020 Q1 2021 medziročná zmena
Zákazníci mobilných služieb 2 752 2 519 -8,5%
zákazníci fakturovaných služieb 2 219 1 919 -13,5%
zákazníci predplatených kariet 366 334 -8,9%
zákazníci M2M služieb 167 266 59,2%
Zákazníci pevného internetu 207 263 26,7%
Zákazníci TV služieb 120 141 18,1%
Zákazníci konvergentných služieb 93 128 37,6%
5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce

5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce

Článok Technológie/SMART |

Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.

Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení

Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení

Článok Bezpečnosť |

Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.

DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť

DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť

Článok Bezpečnosť |

DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.