Orange v prvom kvartáli 2021 s nárastom výnosov a s pokračujúcim trendom rastu počtu zákazníkov fixných aj konvergentných služieb
K 31. marcu 2021 evidoval Orange 263 tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje takmer 27-percentný medziročný nárast. Ďalej rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu marca už 141 tisíc, o 18 % viac ako v rovnakom období uplynulého roka. Popri významnom náraste počtu zákazníkov fixného internetu a televízie zaznamenal Orange aj výrazný nárast počtu zákazníkov konvergentných služieb, teda zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku. Ich počet sa ku koncu prvého kvartálu 2021 priblížil k 130 tisícom, o 38 % viac ako v rovnakom období uplynulého roku. Celkové výnosy Orangeu dosiahli výšku 133 mil. eur.
Pozitívne sa vyvíjali aj portácie, keď počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom do Orangeu, prevýšil tých, ktorí z Orangeu odišli k iným operátorom. K 31. marcu zaznamenal Orange takmer 19 % medziročný nárast počtu zákazníkov, ktorí sa od konkurenčných operátorov rozhodli prejsť práve k nemu. Naopak, počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, medziročne klesol o 10 % na 18 tisíc.
Orange si s celkovým počtom 2,519 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb aj v prvom kvartáli 2021 udržal prvenstvo na mobilnom trhu. Súčasťou minuloročného projektu migrácie zákazníkov zo starých paušálov na paušály Go bola aj deaktivácia tzv. spiacich nulových paušálov, ktorá zlepšila transparentnosť a spravodlivosť pri vykazovaní skutočnej zákazníckej bázy. V dôsledku deaktivácie vykazuje Orange medziročný pokles počtu zákazníkov mobilných služieb o 8,5 %, zatiaľ čo priemerný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne zvýšil o takmer 8 % na 10,5 eura.
Tradičný nárast zaznamenal Orange aj v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom kvartáli preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát ako v prvom kvartáli roku 2020, pričom už 92 % z celkového objemu 13,5 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. Tá získala ocenenie za najkvalitnejšiu sieť na Slovensku a zároveň patrí medzi najrýchlejšie v Európe, čo potvrdili nezávislé merania spoločnosti Systemics-PAB v roku 2020, ako aj merania spoločnosti Net Check. S pokrytím 99 % populácie v 141 mestách a 2216 obciach je zároveň najdostupnejšou sieťou na Slovensku. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie.
Orange dosiahol výnosy vo výške 133 mil. eur
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.3.2021 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sú aj napriek nepriaznivej situácii s pandémiou koronavírusu stabilizované a medziročne sa mierne, o necelé percento zvýšili na 133 mil. eur. Výnosy z predaja zariadení medziročne narástli o 6 % na 28 mil. eur, mierny pokles zaznamenali výnosy zo služieb. Ten bol spôsobený predovšetkým poklesom výnosov z roamingu z dôvodu pandémie, ako aj znížením prepojovacích poplatkov medzi slovenskými operátormi.
Finančné ukazovatele (v mil. eur) | Q1 2020 | Q1 2021 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 132 | 133 | 0,7% |
výnosy zo služieb | 105 | 105 | -0,7% |
výnosy zo zariadení | 27 | 28 | 6,0% |
Počty zákazníkov (v tis.) | Q1 2020 | Q1 2021 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Zákazníci mobilných služieb | 2 752 | 2 519 | -8,5% |
zákazníci fakturovaných služieb | 2 219 | 1 919 | -13,5% |
zákazníci predplatených kariet | 366 | 334 | -8,9% |
zákazníci M2M služieb | 167 | 266 | 59,2% |
Zákazníci pevného internetu | 207 | 263 | 26,7% |
Zákazníci TV služieb | 120 | 141 | 18,1% |
Zákazníci konvergentných služieb | 93 | 128 | 37,6% |
Školenie a budovanie povedomia zamestnancov o IT bezpečnosti
Kybernetická bezpečnosť sa stáva neoddeliteľnou súčasťou každej modernej organizácie. S rastúcim počtom kybernetických útokov je školenie zamestnancov kľúčovým prvkom ochrany firemných dát a systémov.
Zálohovanie dát vo firme: Prečo je kľúčové a ako na to správne?
Zálohovanie dát je kľúčovým aspektom každej firemnej IT infraštruktúry. Umožňuje chrániť dôležité informácie pred ich stratou alebo poškodením a zabezpečuje kontinuitu fungovania firmy aj v prípade neočakávaných udalostí, ako sú kybernetické útoky, zlyhania hardvéru alebo prírodné katastrofy.
Odhaľte slabé miesta vašej firmy vďaka bezpečnostnému auditu
Technický bezpečnostný audit je kľúčovým procesom, ktorý analyzuje IT infraštruktúru organizácie s cieľom identifikovať slabé miesta a potenciálne bezpečnostné riziká. Tento audit preveruje ochranu sietí, systémov, aplikácií a zariadení pred kybernetickými hrozbami a zistí, či splňujú požadované bezpečnostné štandardy.