Orange v prvom kvartáli 2021 s nárastom výnosov a s pokračujúcim trendom rastu počtu zákazníkov fixných aj konvergentných služieb

K 31. marcu 2021 evidoval Orange 263 tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje takmer 27-percentný medziročný nárast. Ďalej rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu marca už 141 tisíc, o 18 % viac ako v rovnakom období uplynulého roka. Popri významnom náraste počtu zákazníkov fixného internetu a televízie zaznamenal Orange aj výrazný nárast počtu zákazníkov konvergentných služieb, teda zákazníkov využívajúcich viacero služieb v jednom balíku. Ich počet sa ku koncu prvého kvartálu 2021 priblížil k 130 tisícom, o 38 % viac ako v rovnakom období uplynulého roku. Celkové výnosy Orangeu dosiahli výšku 133 mil. eur.
Pozitívne sa vyvíjali aj portácie, keď počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom do Orangeu, prevýšil tých, ktorí z Orangeu odišli k iným operátorom. K 31. marcu zaznamenal Orange takmer 19 % medziročný nárast počtu zákazníkov, ktorí sa od konkurenčných operátorov rozhodli prejsť práve k nemu. Naopak, počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, medziročne klesol o 10 % na 18 tisíc.
Orange si s celkovým počtom 2,519 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb aj v prvom kvartáli 2021 udržal prvenstvo na mobilnom trhu. Súčasťou minuloročného projektu migrácie zákazníkov zo starých paušálov na paušály Go bola aj deaktivácia tzv. spiacich nulových paušálov, ktorá zlepšila transparentnosť a spravodlivosť pri vykazovaní skutočnej zákazníckej bázy. V dôsledku deaktivácie vykazuje Orange medziročný pokles počtu zákazníkov mobilných služieb o 8,5 %, zatiaľ čo priemerný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne zvýšil o takmer 8 % na 10,5 eura.
Tradičný nárast zaznamenal Orange aj v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom kvartáli preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát ako v prvom kvartáli roku 2020, pričom už 92 % z celkového objemu 13,5 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. Tá získala ocenenie za najkvalitnejšiu sieť na Slovensku a zároveň patrí medzi najrýchlejšie v Európe, čo potvrdili nezávislé merania spoločnosti Systemics-PAB v roku 2020, ako aj merania spoločnosti Net Check. S pokrytím 99 % populácie v 141 mestách a 2216 obciach je zároveň najdostupnejšou sieťou na Slovensku. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie.
Orange dosiahol výnosy vo výške 133 mil. eur
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.3.2021 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sú aj napriek nepriaznivej situácii s pandémiou koronavírusu stabilizované a medziročne sa mierne, o necelé percento zvýšili na 133 mil. eur. Výnosy z predaja zariadení medziročne narástli o 6 % na 28 mil. eur, mierny pokles zaznamenali výnosy zo služieb. Ten bol spôsobený predovšetkým poklesom výnosov z roamingu z dôvodu pandémie, ako aj znížením prepojovacích poplatkov medzi slovenskými operátormi.
Finančné ukazovatele (v mil. eur) | Q1 2020 | Q1 2021 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 132 | 133 | 0,7% |
výnosy zo služieb | 105 | 105 | -0,7% |
výnosy zo zariadení | 27 | 28 | 6,0% |
Počty zákazníkov (v tis.) | Q1 2020 | Q1 2021 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Zákazníci mobilných služieb | 2 752 | 2 519 | -8,5% |
zákazníci fakturovaných služieb | 2 219 | 1 919 | -13,5% |
zákazníci predplatených kariet | 366 | 334 | -8,9% |
zákazníci M2M služieb | 167 | 266 | 59,2% |
Zákazníci pevného internetu | 207 | 263 | 26,7% |
Zákazníci TV služieb | 120 | 141 | 18,1% |
Zákazníci konvergentných služieb | 93 | 128 | 37,6% |

Inovácie pre váš biznis: Orange zjednodušuje online nákup pre podnikateľov
Predstavte si, že v rámci jedného nákupu dokážete vybaviť až 5 SIM kariet spolu s 5 novými zariadeniami. Žiadne zdĺhavé procesy či chodenie do predajne, len jednoduchý online nákup, ktorý vybavíte z pohodlia vašej kancelárie. Presne toto prináša Orange ako prvý a jediný operátor na Slovensku svojim biznis zákazníkom.

Počet kybernetických útokov narastá. Ako sa môžu firmy chrániť?
Kybernetické hrozby sa neustále menia a útočníci používajú čoraz sofistikovanejšie metódy na prekonanie bezpečnostných opatrení. Napriek tomu najmä obzvlášť zraniteľné menšie firmy na Slovensku stále podceňujú investície do ochrany svojich systémov. Vzhľadom na narastajúci počet kybernetických útokov je nevyhnutné, aby zaviedli efektívne opatrenia na ochranu svojich dát. Aké sú najväčšie dopady takýchto útokov a ako sa môžu firmy proti nim chrániť? Aké zmeny v kybernetickej bezpečnosti by mali firmy zaviesť, aby minimalizovali riziká? Ako do celého vstupuje umelá inteligencia? Toto všetko a ešte viac sa dozviete vo videorozhovore s naším kolegom Gabrielom Dzanom.

Optimalizujte svoj pracovný čas: Ako AI pomáha dosiahnuť viac s menším úsilím
V dnešnom rýchlo sa meniacom svete je efektívnosť kľúčom k úspechu, najmä pre malých a stredných podnikateľov. S narastajúcimi požiadavkami na čas a zdroje je dôležité nájsť spôsoby, ako zjednodušiť pracovné procesy a zvýšiť produktivitu. Presne takýmto riešením je aj Microsoft 365 Copilot od Orangeu – revolučný nástroj, ktorý využíva umelú inteligenciu na celkové zjednodušenie pracovného života.