Vieme, kto a prečo stojí za hackerskými útokmi na slovenské celebrity!

My!
Na úvod, prosím, prijmite naše úprimné ospravedlnenie. V posledných dňoch sme aj vás zatiahli do našej kampane. Môžeme vás však ubezpečiť, že ste v tom neboli sami - spontánne sa zapojilo takmer 50 médií, ako aj niekoľko známych osobností. A čo je ešte dôležitejšie - išlo o dobrú vec. Naším cieľom bolo poukázať na hrozby existujúce v digitálnom prostredí, ktoré si bežní užívatelia častokrát ani neuvedomujú, alebo nechcú uvedomiť. Aj preto sme presvedčení, že je našou povinnosťou ochrániť svojich zákazníkov v online prostredí. O nástrahách internetu hovorí každý. Politici, mimovládky, médiá aj my, telekomunikační operátori. Všetci už tak nejak tušíme, že je dôležitá, ale aj tak na ňu väčšinou kašleme. Preto sme sa v Orangei rozhodli, že na to pôjdeme inak. Aby sme ľudí upozornili na možné nástrahy internetu a predstavili im naše unikátne riešenie, dohodli sme sa s vybranými osobnosťami, že to skúsime spoločne - teasingovou kampaňou vo forme fingovaného masívneho hackerského útoku.
Celé to odštartovala v piatok ráno videom na svojom Instagrame Dominika Kavaschová. Fanúšikom sa zverila, že ju vydiera neznámy hacker, ktorý sa vyhráža zverejnením jej intímnych fotografií. Po niekoľkých hodinách vo videu zareagovala Zdena Studenková i Emma Drobná s Filipom Šebom, ktorí ohlásili svoj odchod z Instagramu a témy sa chytili médiá, sociálne siete, influenceri aj satirické stránky. Cez víkend kampaň pokračovala - objavili sa pikantné zábery herca Martina Klinčúcha, uniknutý singel čerstvého víťaza Superstar Adama Pavlovčina, aj samotná hackerská stránka www.welcometoslohackia.online s obsahom od všetkých celebrít. Témou žil Facebook, Instagram, Google aj médiá.
Prečo sme sa rozhodli zrealizovať takúto aktivitu?
V Orangei prichádzame s revolučným riešením, ktoré práve podobným online nepríjemnostiam a kybernetickým hrozbám dokáže zabrániť. Pre našich zákazníkov pripravujeme službu Online ochrana, ktorá sa už čoskoro stane súčasťou vybraných paušálov a pevného internetu. Služba dokáže zablokovať škodlivý obsah ešte predtým, ako by sa mohol dostať do zariadenia. Ide o produkt, ktorý našich zákazníkov ochráni pred najčastejšími online hrozbami, a to priamo na sieti. S novou službou Online ochrana pre celý zákaznícky segment prichádza Orange ako vôbec prvý operátor na Slovensku . Poskytne tak vlastné zabezpečenie zariadení pred vírusmi a kybernetickými hrozbami a čo najviac eliminuje riziká, ako sú phishing, spam, malware, ransomware, trójsky kôň alebo rôzne platobné podvody a podobne. Nová služba Online ochrana bude od 5. marca automatickou a bezplatnou súčasťou nového portfólia služieb Orangeu. Nová generácia služieb umožní zákazníkovi si takúto ochranu na internete jednoducho zapnúť a o zvyšok sa už postaráme my v Orangei. Viac informácií nájdete aj na www.orange.sk/zmena

Trendy v IT a telekomunikáciách v roku 2025: kybernetická bezpečnosť, 5G siete a internet vecí
Technologický pokrok je rýchlejší než kedykoľvek predtým a rok 2025 prinesie významné zmeny v oblasti IT a telekomunikácií. Firmy by sa mali zamerať najmä na bezpečnosť, rýchlosť a moderné nástroje, ktoré otvárajú nové možnosti. Pozrime sa na niektoré z kľúčových trendov, ktoré budú formovať biznis na Slovensku.

Nové pravidlá kybernetickej bezpečnosti: Vzťahujú sa aj na vás?
Od 1. januára 2025 vstúpil na Slovensku do platnosti nový Zákon o kybernetickej bezpečnosti, ktorý vychádza z európskej smernice NIS2 (Network and Information Security Directive 2). Jeho cieľom je posilniť odolnosť organizácií voči kybernetickým hrozbám a zabezpečiť plynulé fungovanie kritickej infraštruktúry. Organizácie budú mať 12 mesiacov na implementáciu bezpečnostných opatrení, ktoré zabezpečia ich súlad s novými pravidlami.

Aj v 2025 sa očakáva nárast kyber útokov. V ochrane pred nimi potrebujú firmy silného partnera
Podľa riaditeľky pre B2B a zákaznícku skúsenosť Orange Slovensko Kataríny Boledovičovej, je veľkým trendom vymáhanie výkupného či ešte sofistikovanejšie útoky s väčším zameraním na firmy. Aké ďalšie trendy hýbu biznisom v roku 2025 a na čo by si mali firmy a podnikatelia dať pozor? O tom, aké výzvy tento segment čakajú a aké novinky v ňom chystá Orange, sa dozviete v podcaste, ktorý vznikol v spolupráci s TRENDom.