Orange v prvom kvartáli 2020 s pokračujúcim rastom počtu zákazníkov fixných aj konvergentných služieb

K 31. marcu 2020 evidoval Orange 207 tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje 10-percentný medziročný nárast
Ďalej rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu marca už 117 tisíc, o 47 % viac ako v rovnakom období uplynulého roka. Popri významnom náraste počtu zákazníkov fixného internetu a televízie zaznamenal Orange aj výrazný nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby v jednom balíku. Ich počet ku koncu prvého kvartálu 2020 prekročil 93 tisíc, čo je o 89 % viac ako v rovnakom období uplynulého roku. Orange celkovo evidoval 2,752 mil. zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než 2,2 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb.
Stabilizáciu v uplynulom kvartáli zaznamenal Orange v oblasti portácií zákazníkov. Počet zákazníkov, ktorí prešli so svojim číslom z Orangeu k iným operátorom, medziročne klesol o 8 % na 20 tisíc. Preniesť si svoje číslo do Orangeu od iných operátorov sa rozhodlo viac než 17 tisíc zákazníkov.
„Rok 2020 sa nám podarilo odštartovať veľmi dobre. Všetky realizované aj pripravované aktivity nás ďalej úspešne posúvali k naplneniu firemného cieľa, ktorým je dynamicky sa rozvíjať v oblasti konvergentných, fixných a digitálnych služieb. Náhly a neočakávaný príchod koronakrízy nás postavil pred neľahkú situáciu, ktorej sme však dokázali zodpovedne čeliť a potvrdila nám, že sme silná spoločnosť so stabilným zázemím,“ hodnotí generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Federico Colom.
Nová situácia, ktorej čelí celá spoločnosť, znamenala aj okamžitú zmenu hlavnej priority firmy v tomto období. Tou sa stalo zachovanie zdravia zamestnancov aj zákazníkov a konektivity pre celú krajinu. Výrazne väčšia potreba komunikácie prostredníctvom digitálnych technológií sa podpísala aj pod zvýšenie celkovej prevádzky. V prvom kvartáli preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 37 % viac dát ako v prvom kvartáli roku 2019, pričom 84 % z celkového objemu 9,1 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. „Napriek výrazne rastúcej prevádzke dokážeme garantovať plnú kvalitu služieb vďaka našej spoľahlivej infraštruktúre, čo v tejto situácii považujem za kľúčové. Podľa plánu pokračuje aj výmena technológie mobilnej siete, ktorá ju pripraví na nasadenie 5G,“ dodáva Federico Colom.
Orange dosiahol výnosy vo výške 132 mil. eur
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31. 3. 2020 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sú stabilizované a medziročne dosiahli takmer nezmenenú úroveň 132,22 mil. eur. Výnosy zo služieb, ktoré Orange ako poskytovateľ telekomunikačných služieb považuje za kľúčové, sa medziročne zvýšili o viac než 1 % a dosiahli 105 mil. eur, čo predstavuje mierne zlepšenie. Výnosy z predaja zariadení medziročne klesli o 4,5 % na 27 mil. eur.
Finančné ukazovatele (v mil. eur) | Q1 2020 | Q1 2019 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 132 | 132 | - 0,1 % |
výnosy zo služieb | 105 | 104 | + 1,1 % |
výnosy zo zariadení | 27 | 28 | - 4,5 % |
Komerčné výsledky - počet zákazníkov (v tis.) | Q1 2020 | Q1 2019 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Zákazníci mobilných služieb | 2 752 | 2 788 | - 1,3 % |
Zákazníci pevného internetu | 207 | 187 | + 10,4 % |
Zákazníci TV služieb | 117 | 80 | + 47,2 % |
Zákazníci konvergentných služieb | 93 | 49 | + 88,9 % |

Inovácie pre váš biznis: Orange zjednodušuje online nákup pre podnikateľov
Predstavte si, že v rámci jedného nákupu dokážete vybaviť až 5 SIM kariet spolu s 5 novými zariadeniami. Žiadne zdĺhavé procesy či chodenie do predajne, len jednoduchý online nákup, ktorý vybavíte z pohodlia vašej kancelárie. Presne toto prináša Orange ako prvý a jediný operátor na Slovensku svojim biznis zákazníkom.

Počet kybernetických útokov narastá. Ako sa môžu firmy chrániť?
Kybernetické hrozby sa neustále menia a útočníci používajú čoraz sofistikovanejšie metódy na prekonanie bezpečnostných opatrení. Napriek tomu najmä obzvlášť zraniteľné menšie firmy na Slovensku stále podceňujú investície do ochrany svojich systémov. Vzhľadom na narastajúci počet kybernetických útokov je nevyhnutné, aby zaviedli efektívne opatrenia na ochranu svojich dát. Aké sú najväčšie dopady takýchto útokov a ako sa môžu firmy proti nim chrániť? Aké zmeny v kybernetickej bezpečnosti by mali firmy zaviesť, aby minimalizovali riziká? Ako do celého vstupuje umelá inteligencia? Toto všetko a ešte viac sa dozviete vo videorozhovore s naším kolegom Gabrielom Dzanom.

Optimalizujte svoj pracovný čas: Ako AI pomáha dosiahnuť viac s menším úsilím
V dnešnom rýchlo sa meniacom svete je efektívnosť kľúčom k úspechu, najmä pre malých a stredných podnikateľov. S narastajúcimi požiadavkami na čas a zdroje je dôležité nájsť spôsoby, ako zjednodušiť pracovné procesy a zvýšiť produktivitu. Presne takýmto riešením je aj Microsoft 365 Copilot od Orangeu – revolučný nástroj, ktorý využíva umelú inteligenciu na celkové zjednodušenie pracovného života.