Orange Slovensko v roku 2024 opätovne potvrdil svoju stabilitu, za najvyššiu prioritu považuje pozitívnu zákaznícku skúsenosť

K 31. decembru 2024 evidoval Orange 199 tisíc zákazníkov využívajúcich pevný internet v optickej sieti, čo predstavuje takmer desaťpercentný medziročný nárast. Celkový počet zákazníkov pevného internetu dosiahol 325 tisíc, segment TV služieb 188 tisíc prístupov. Dlhodobo stabilizovaný je počet aktívnych zákazníkov mobilných, ako aj konvergentných služieb. Počet zákazníkov využívajúcich mobilné a fixné služby v jednom balíku ku koncu roka 2024 prekročil 182 tisíc, počet zákazníkov mobilných služieb dosiahol 2,392 mil. Celkové výnosy Orangeu za rok 2024 boli na úrovni 574 mil. €.
„Kontinuálne zlepšovanie zákazníckej skúsenosti bola naša kľúčová priorita aj v roku 2024. Iba spokojní zákazníci dokážu robiť firmu dlhodobo úspešnou a iba vďaka nim sa nám stále darí udržiavať si pozíciu trhového lídra a byť najväčším mobilným operátorom. Taktiež som veľmi rád, že sa nám darí aj v oblasti pevných služieb, hlavne čo sa týka rastu v najmodernejších optických technológiách,“ hodnotí rok 2024 generálny riaditeľ Orangeu Mariusz Gatza. „Pokračovali sme v simplifikácii nášho portfólia aj procesov, aby sme zákazníkom ešte viac vyšli v ústrety, uľahčili im ich výber a ponúkali len kvalitné a relevantné služby. To, že naše komerčné rozhodnutia sú správne, potvrdzuje ako rastúca zákaznícka spokojnosť, tak aj zákaznícka báza, ktorá je na vzostupe. Ako dôležité ocenenie našej celoročnej práce vnímame aj víťazstvo v ankete NAY TECHBOX OPERÁTOR roka 2024 či získanie opätovného, v poradí už piateho ocenenia za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku,“ dodáva Gatza.
Uplynulý rok Orange po 18 rokoch oficiálne ukončil prevádzku svojej 3G siete, aby sa sústredil na zefektívnenie využívania spektra frekvencií a zameral na rozvoj pokročilých 4G a 5G technológií. Popritom sa sústredil na rozširovanie svojej 5G siete, ktorá je aktuálne dostupná až pre 82,7 % populácie v 1020 mestách a obciach na Slovensku. Významný míľnik v roku 2024 dosiahol Orange aj v oblasti fixných služieb.
„Už pre viac ako 600 000 domácností je dostupná naša vlastná optická sieť, pričom svoje pokrytie naďalej rozširujeme aj cez partnerské siete. Úspešne sme spustili spoluprácu so Stredoslovenskou distribučnou, čo nám umožňuje ešte rýchlejšie a efektívnejšie priniesť kvalitné optické pripojenie do nových lokalít pre stále viac zákazníkov. Pevný internet od Orangeu je už dostupný pre viac ako 90 % domácností na Slovensku,“ spresňuje generálny riaditeľ.
Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 604 626 domácností v 70 mestách a optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 710 782 domácností v 816 mestách a obciach na Slovensku.
Už tradične, aj počas celého roka 2024 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rokom 2023 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 16,5 % viac dát, pričom viac než 30 % z celkového objemu 131,37 mil. GB bolo prenesených v 5G sieti, čo predstavuje takmer 60 % - ný medziročný nárast.
Rovnakú dôležitosť ako komerčným aktivitám dlhodobo venuje Orange pozornosť aj ich dopadom na životné prostredie. K 31.12.2024 prevádzkoval 585 vysielačov so solárnym napájaním, pričom z vlastnej produkcie obnoviteľných zdrojov vyrobil 1 533 MWh elektriny, čo predstavuje úsporu 208 ton CO2. Zároveň 74,8 % jeho spotrebovanej energie pochádzalo z obnoviteľných zdrojov, čo spolu so solárnou produkciou predstavuje približne 8 108 ton CO2, ktoré Orange nevypustil do ovzdušia.
Orange dosiahol výnosy vo výške 574,3 mil. €
Celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.12.2024 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 574,3 miliónov €, o 2 % menej ako v roku 2023. Výnosy z predaja maloobchodných služieb medziročne vzrástli o takmer 3 % na 414,5 mil. €.
Finančné ukazovatele (v mil. €) | k 31.12.2023 | k 31.12.2024 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 586,1 | 574,3 | -2,0 % |
výnosy z maloobchodných služieb | 403,2 | 414,5 | 2,8 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | k 31.12.2023 | k 31.12.2024 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Zákazníci mobilných služieb | 2 390 | 2 392 | 0,1 % |
fakturované služby | 2 105 | 2 124 | 0,9 % |
Zákazníci pevného internetu | 323 | 325 | 0,8 % |
optický internet | 182 | 199 | 9,5 % |
Zákazníci TV služieb* | 188 | 188 | 0,0 % |
Zákazníci konvergentných služieb | 180 | 182 | 1,1 % |
* počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV) vrátane 66 tisíc multiscreen prístup

Inovácie pre váš biznis: Orange zjednodušuje online nákup pre podnikateľov
Predstavte si, že v rámci jedného nákupu dokážete vybaviť až 5 SIM kariet spolu s 5 novými zariadeniami. Žiadne zdĺhavé procesy či chodenie do predajne, len jednoduchý online nákup, ktorý vybavíte z pohodlia vašej kancelárie. Presne toto prináša Orange ako prvý a jediný operátor na Slovensku svojim biznis zákazníkom.

Počet kybernetických útokov narastá. Ako sa môžu firmy chrániť?
Kybernetické hrozby sa neustále menia a útočníci používajú čoraz sofistikovanejšie metódy na prekonanie bezpečnostných opatrení. Napriek tomu najmä obzvlášť zraniteľné menšie firmy na Slovensku stále podceňujú investície do ochrany svojich systémov. Vzhľadom na narastajúci počet kybernetických útokov je nevyhnutné, aby zaviedli efektívne opatrenia na ochranu svojich dát. Aké sú najväčšie dopady takýchto útokov a ako sa môžu firmy proti nim chrániť? Aké zmeny v kybernetickej bezpečnosti by mali firmy zaviesť, aby minimalizovali riziká? Ako do celého vstupuje umelá inteligencia? Toto všetko a ešte viac sa dozviete vo videorozhovore s naším kolegom Gabrielom Dzanom.

Optimalizujte svoj pracovný čas: Ako AI pomáha dosiahnuť viac s menším úsilím
V dnešnom rýchlo sa meniacom svete je efektívnosť kľúčom k úspechu, najmä pre malých a stredných podnikateľov. S narastajúcimi požiadavkami na čas a zdroje je dôležité nájsť spôsoby, ako zjednodušiť pracovné procesy a zvýšiť produktivitu. Presne takýmto riešením je aj Microsoft 365 Copilot od Orangeu – revolučný nástroj, ktorý využíva umelú inteligenciu na celkové zjednodušenie pracovného života.