Orange s nárastom počtu zákazníkov fixných a konvergentných služieb, ako aj s pokračujúcim rastom výnosov
K 30. septembru 2023 evidoval Orange 323 tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje takmer 2-percentný medziročný nárast. Popri náraste počtu zákazníkov fixného internetu zaznamenal Orange aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet k 30. septembru 2023 medziročne stúpol o 4 % a prekročil 183 tisíc. Segment TV služieb zostáva stabilný, ten dosiahol 190 tisíc prístupov. Celkové výnosy Orangeu za prvých 9 mesiacov roku 2023 vzrástli o 4,6 % a dosiahli 433 mil. €.
Za dôležitý moment nielen uplynulého obdobia považuje Orange opätovné, v poradí už štvrté získanie ocenenia za najlepšiu mobilnú sieť na Slovensku The Best Slovakian Mobile Network in the Test. „Iba tá najvyššia kvalita a s tým súvisiaca pozitívna zákaznícka skúsenosť je to, čo nás v tomto vyspelom konkurenčnom prostredí môže posunúť ďalej a čomu venujeme mimoriadnu pozornosť. Práve vďaka najlepšej mobilnej sieti sa ako technologický líder môžeme popri poskytovaní konvergentných služieb sústrediť aj na smart riešenia v oblasti umelej inteligencie a internetu vecí, ktoré našim zákazníkom už dnes prinášajú nové možnosti a dokážu im život nielen uľahčiť, ale aj skvalitniť,“ povedal Mariusz Gatza, generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko.
Okrem toho, že Orange poskytuje tú najkvalitnejšiu mobilnú sieť, významne napreduje aj v pokrývaní
vysokorýchlostnej 5G siete. Tá je aktuálne dostupná pre 60,5 % populácie v 427 mestách a obciach s cieľom
dosiahnuť pokrytie pre 65 % populácie na Slovensku do konca roka.
Mobilná 4G sieť je dostupná pre 99,1 %
populácie Slovenska vo všetkých 141 mestách a 2 248 obciach na Slovensku a služby fixnej siete môže
využívať 1,8 mil. domácností, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 585 519 domácností v 70 mestách a optické
služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 595 579 domácností v 675
mestách a obciach na Slovensku.
Už tradične, aj za prvé tri kvartály 2023 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 20 % viac dát, pričom stále významnejší podiel z celkového objemu 84,39 mil. GB prenesených dát bolo prenesených vo vysokorýchlostnej 5G sieti. Ich objem medziročne stúpol takmer 40-násobne.
Orange k 30.9.2023 celkovo evidoval 2,403 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než tri štvrtiny predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre hlasové služby Orangeu sa za uplynulých 9 mesiacov rozhodlo takmer 38 000 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodli uprednostniť služby iných operátorov, prekročil 44 000, čo je o 15 % menej ako v rovnakom období uplynulého roka.
Orange dosiahol výnosy vo výške 433 mil. €
Celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30.9.2023 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa medziročne zvýšili o 4,6 % dosiahli výšku 433 miliónov €. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o viac než 4 % na 91 mil. €, takmer 5 %-ný nárast zaznamenali aj výnosy zo služieb s hodnotou 342 mil. €. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) je 13,7 €.
Finančné ukazovatele (v mil. €) | k 30.9.2023 | k 30.9.2022 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 433 | 414 | 4,6 % |
výnosy zo služieb | 342 | 327 | 4,7 % |
výnosy zo zariadení | 91 | 87 | 4,2 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | k 30.9.2023 | k 30.9.2022 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Mobilné služby | 2 403 | 2 457 | -2,2 % |
predplatené karty | 295 | 319 | -7,3 % |
fakturované služby bez M2M | 1 834 | 1 851 | -0,9 % |
M2M služby | 273 | 288 | -5,2 % |
Pevný internet | 323 | 318 | 1,7 % |
TV služby* | 190 | 190 | 0,0 % |
Konvergentné služby | 183 | 175 | 4,0 % |
* počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV) vrátane 71 tisíc multiscreen prístupov
5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce
Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.
Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení
Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.
DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť
DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.