Orange s nárastom počtu zákazníkov fixných a konvergentných služieb, ako aj s pokračujúcim rastom výnosov

K 30. septembru 2023 evidoval Orange 323 tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje takmer 2-percentný medziročný nárast. Popri náraste počtu zákazníkov fixného internetu zaznamenal Orange aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet k 30. septembru 2023 medziročne stúpol o 4 % a prekročil 183 tisíc. Segment TV služieb zostáva stabilný, ten dosiahol 190 tisíc prístupov. Celkové výnosy Orangeu za prvých 9 mesiacov roku 2023 vzrástli o 4,6 % a dosiahli 433 mil. €.
Za dôležitý moment nielen uplynulého obdobia považuje Orange opätovné, v poradí už štvrté získanie ocenenia za najlepšiu mobilnú sieť na Slovensku The Best Slovakian Mobile Network in the Test. „Iba tá najvyššia kvalita a s tým súvisiaca pozitívna zákaznícka skúsenosť je to, čo nás v tomto vyspelom konkurenčnom prostredí môže posunúť ďalej a čomu venujeme mimoriadnu pozornosť. Práve vďaka najlepšej mobilnej sieti sa ako technologický líder môžeme popri poskytovaní konvergentných služieb sústrediť aj na smart riešenia v oblasti umelej inteligencie a internetu vecí, ktoré našim zákazníkom už dnes prinášajú nové možnosti a dokážu im život nielen uľahčiť, ale aj skvalitniť,“ povedal Mariusz Gatza, generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko.
Okrem toho, že Orange poskytuje tú najkvalitnejšiu mobilnú sieť, významne napreduje aj v pokrývaní
vysokorýchlostnej 5G siete. Tá je aktuálne dostupná pre 60,5 % populácie v 427 mestách a obciach s cieľom
dosiahnuť pokrytie pre 65 % populácie na Slovensku do konca roka.
Mobilná 4G sieť je dostupná pre 99,1 %
populácie Slovenska vo všetkých 141 mestách a 2 248 obciach na Slovensku a služby fixnej siete môže
využívať 1,8 mil. domácností, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 585 519 domácností v 70 mestách a optické
služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 595 579 domácností v 675
mestách a obciach na Slovensku.
Už tradične, aj za prvé tri kvartály 2023 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 20 % viac dát, pričom stále významnejší podiel z celkového objemu 84,39 mil. GB prenesených dát bolo prenesených vo vysokorýchlostnej 5G sieti. Ich objem medziročne stúpol takmer 40-násobne.
Orange k 30.9.2023 celkovo evidoval 2,403 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než tri štvrtiny predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre hlasové služby Orangeu sa za uplynulých 9 mesiacov rozhodlo takmer 38 000 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodli uprednostniť služby iných operátorov, prekročil 44 000, čo je o 15 % menej ako v rovnakom období uplynulého roka.
Orange dosiahol výnosy vo výške 433 mil. €
Celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30.9.2023 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa medziročne zvýšili o 4,6 % dosiahli výšku 433 miliónov €. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o viac než 4 % na 91 mil. €, takmer 5 %-ný nárast zaznamenali aj výnosy zo služieb s hodnotou 342 mil. €. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) je 13,7 €.
Finančné ukazovatele (v mil. €) | k 30.9.2023 | k 30.9.2022 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Celkové výnosy | 433 | 414 | 4,6 % |
výnosy zo služieb | 342 | 327 | 4,7 % |
výnosy zo zariadení | 91 | 87 | 4,2 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | k 30.9.2023 | k 30.9.2022 | medziročná zmena |
---|---|---|---|
Mobilné služby | 2 403 | 2 457 | -2,2 % |
predplatené karty | 295 | 319 | -7,3 % |
fakturované služby bez M2M | 1 834 | 1 851 | -0,9 % |
M2M služby | 273 | 288 | -5,2 % |
Pevný internet | 323 | 318 | 1,7 % |
TV služby* | 190 | 190 | 0,0 % |
Konvergentné služby | 183 | 175 | 4,0 % |
* počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV) vrátane 71 tisíc multiscreen prístupov

Nové pravidlá kybernetickej bezpečnosti: Vzťahujú sa aj na vás?
Od 1. januára 2025 vstúpil na Slovensku do platnosti nový Zákon o kybernetickej bezpečnosti, ktorý vychádza z európskej smernice NIS2 (Network and Information Security Directive 2). Jeho cieľom je posilniť odolnosť organizácií voči kybernetickým hrozbám a zabezpečiť plynulé fungovanie kritickej infraštruktúry. Organizácie budú mať 12 mesiacov na implementáciu bezpečnostných opatrení, ktoré zabezpečia ich súlad s novými pravidlami.

Zálohovanie dát vo firme: Prečo je kľúčové a ako na to správne?
Zálohovanie dát je kľúčovým aspektom každej firemnej IT infraštruktúry. Umožňuje chrániť dôležité informácie pred ich stratou alebo poškodením a zabezpečuje kontinuitu fungovania firmy aj v prípade neočakávaných udalostí, ako sú kybernetické útoky, zlyhania hardvéru alebo prírodné katastrofy.

11 jednoduchých tipov, ako ochrániť svoju firmu pred kybernetickými hrozbami
Kybernetické útoky sú čoraz väčšou hrozbou pre firmy všetkých veľkostí. Strata citlivých dát, finančné škody či poškodenie reputácie môže mať pre podnik fatálne dôsledky. Pozrime sa na najčastejšie hrozby a účinné riešenia, ktoré pomôžu ochrániť vaše podnikanie.