Orange aj v prvom polroku 2024 potvrdzuje svoju stabilnú pozíciu na telekomunikačnom trhu a záujem maximalizovať pozitívnu zákaznícku skúsenosť

Orange aj v prvom polroku 2024 potvrdzuje svoju stabilnú pozíciu na telekomunikačnom trhu a záujem maximalizovať pozitívnu zákaznícku skúsenosť
Tlačové správy |

K 31. júnu 2024 evidoval Orange 191 tisíc zákazníkov využívajúcich pevný internet v optickej sieti, čo predstavuje takmer 10 % - ný medziročný nárast. Celkový počet zákazníkov pevného internetu dosiahol 324 tisíc, segment TV služieb 186 tisíc prístupov. Stabilizovaný bol aj počet zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ten ku koncu júna 2024 prekročil 182 tisíc. Celkové výnosy Orangeu za prvý polrok 2024 dosiahli 279 mil. €.

„Koncom júna uplynul rok, čo sme predstavili prehľadnejšie a atraktívnejšie Paušály Plus s jedinečným vernostným benefitom v podobe každoročného automatického navyšovania dát. Sme radi, že tento benefit už čerpajú prvé tisícky zákazníkov, ktorým sme ich objem dát po roku automaticky navýšili. Spolu s ďalším navýšením dát aj v paušále pre mladých, v paušále Yoxo, či zatraktívnením dátových balíkov na predplatených kartách, ktorými sme našich zákazníkov potešili len nedávno, im chceme aj naďalej prinášať také ponuky, ktoré ich budú len príjemne prekvapovať, dávať im to, čo má pre nich najväčší zmysel a zároveň zvyšovať ich spokojnosť,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Mariusz Gatza.

Pre mobilné hlasové služby Orangeu sa za uplynulých 6 mesiacov rozhodlo takmer 22 500 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov do Orangeu. Porovnateľný počet zákazníkov, približne 24 000, ktorý sa však medziročne znížil o 20%, sa rozhodol uprednostniť služby iných operátorov. Celkový počet zákazníkov mobilných hlasových služieb Orangeu je dlhodobo stabilizovaný, ich počet medziročne klesol len nepatrne, o menej než pol %. K 31.6.2024 Orange celkovo evidoval 2,393 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než 1,8 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb.

Mobilná sieť Orangeu je považovaná za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku. S pokrytím 99,1 % populácie v 141 mestách a 2 262 obciach je 4G sieť Orangeu zároveň najdostupnejšou sieťou na Slovensku. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať viac než 78 % populácie a rýchlosti až do 680 Mbit/s takmer 32 % populácie na Slovensku. Vysokorýchlostná 5G sieť je aktuálne dostupná pre 70,3 % populácie v 706 mestách a obciach na Slovensku. Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 597 340 domácností v 70 mestách a optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 659 737 domácností v 753 mestách a obciach na Slovensku.

Už tradične, aj v prvom polroku 2024 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roku preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 17,1 % viac dát, pričom viac než tretina z celkového objemu 64,46 mil. GB bolo prenesených v 5G sieti, čo predstavuje masívny, viac než 150 % - ný medziročný nárast.

Rovnakú dôležitosť ako komerčným aktivitám dlhodobo venuje Orange pozornosť aj ich dopadom na životné prostredie. K 31.6.2024 prevádzkoval 505 vysielačov so solárnym napájaním, pričom z vlastnej produkcie obnoviteľných zdrojov vyrobil 780 MWh elektriny, čo predstavuje úsporu 106 ton CO2. Zároveň 67 % jeho spotrebovanej energie pochádzalo z obnoviteľných zdrojov, čo spolu so solárnou produkciou predstavuje približne 3 676 ton CO2, ktoré Orange nevypustil do ovzdušia.

Orange dosiahol výnosy vo výške 279 mil. €

Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31.6.2024 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 279 mil. €, čo predstavuje medziročný pokles o 2,8 %. Celkový pokles tržieb bol spôsobený najmä poklesom tržieb z predaja zariadení (- 9 %) a nerentabilnej tranzitnej prevádzky. Výnosy z predaja maloobchodných služieb sa medziročne zvýšili o 2,5 % na 205 mil. €.

Finančné ukazovatele

Finančné ukazovatele (v mil. EUR) H1 2023 H1 2024 medziročná zmena
Celkové výnosy 286 279 -2,8 %
výnosy zo služieb 226 224 -1,1 %
výnosy z maloobchodných služieb 200 205 2,5 %
výnosy zo zariadení 60 55 -9,0 %

Počty zákazníkov

Počty zákazníkov (v tis.) H1 2023 H1 2024 medziročná zmena
Mobilné služby 2 404 2 393 -0,4 %
predplatené karty 300 276 -8,1 %
fakturované služby bez M2M 1 836 1 829 -0,3 %
M2M služby 268 288 7,5 %
Pevný internet 323 324 0,5 %
optický internet 174 191 9,8 %
DSL internet 64 60 -5,3 %
Fix LTE 85 73 -14,0 %
TV služby* 191 186 -2,9 %
Konvergentné služby 182 182 0,3 %

* počet aktivovaných TV služieb (FTTx TV, DTH, xDSL TV a OTT TV) vrátane 65 tisíc multiscreen prístupov

5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce

5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce

Článok Technológie/SMART |

Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.

Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení

Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení

Článok Bezpečnosť |

Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.

DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť

DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť

Článok Bezpečnosť |

DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.