Orange a COOP Jednota rozbehli projekt automatizovaného monitorovania v oblasti potravín

Orange a COOP Jednota rozbehli projekt automatizovaného monitorovania v oblasti potravín
Tlačové správy |

Orange a COOP Jednota spoločne realizujú projekt v oblasti smart automatizácie, resp. internetu vecí (IoT). Tisíce senzorov budú automaticky dohliadať na správne chladenie potravín, upozornia na neštandardnú situáciu a pomôžu zvýšiť energetickú efektivitu predajní.

Senzormi za čerstvosť potravín alebo IoT v praxi

Sieť predajní potravín COOP Jednota v spolupráci s Orangeom rozbehla inovatívny projekt automatizovaného monitorovania teploty a vlhkosti v chladiacich zariadeniach a merania spotreby elektrickej energie. Moderné riešenie prináša nielen vyšší komfort pri napĺňaní požiadaviek regulácie na kontrolu hygieny a spracovania potravín (HACCP), ale vďaka komplexnému monitoringu spotreby elektriny a okamžitému identifikovaniu anomálií má potenciál aj pri znižovaní energetických nákladov predajní a tým rozširuje i možnosti ekonomickej úspory. Odbúraním manuálnych úkonov v neposlednom rade navyše zefektívňuje prácu zamestnancov predajne, ktorí sa môžu plnohodnotne venovať zákazníkom.

Riešenie Orangeu už aktuálne pomáha v takmer 300 prevádzkach COOP Jednota v rôznych kútoch Slovenska a postupne pribúdajú ďalšie. Celkovo do konca roka 2022 bude automatizované monitorovanie teplôt a spotreby energie dostupné pre viac ako 340 predajní potravín v sieti COOP Jednota. Spolu približne 14-tisíc senzorov, ktoré zabezpečujú odčítanie teplôt v stanovených intervaloch tak bude dohliadať na to, aby sa k spotrebiteľom dostávali chladené potraviny v potrebnej kvalite.

„Spolu so zvyšujúcim sa povedomím o možnostiach a výhodách využitia internetu vecí v praxi rastie aj záujem o tieto riešenia. Sme radi, že sa nám spoločne podarilo rozbehnúť takýto rozsiahly inovatívny projekt, ktorý je typickým príkladom, ako jednoducho a efektívne zabezpečiť neraz časovo náročné či málo efektívne úkony a zároveň priniesť ďalšie výhody pre podnikanie,“ hovorí riaditeľka úseku marketingu a predaja firemným zákazníkom Zuzana Nemečková z Orangeu.

„Projektom automatizovaného monitorovania v oblasti potravín pokračujeme v ceste modernizácie našej predajnej siete. Kombináciou získaných dát môžeme optimalizovať a priamo znižovať spotrebu elektrickej energie, čo následne vplýva nielen na samotné náklady, ale aj na zvýšenú ochranu životného prostredia. Ďalším benefitom je čo najdlhšie udržiavanie čerstvosti a kvality jednotlivých tovarov,“ vysvetlil Michal Švrček, riaditeľ sekcie IT a služieb v COOP Jednote Slovensko.

Ako to prebieha

Služba komplexného monitoringu pre obchodné reťazce ukrytá pod názvom Smart Data patrí do oblasti tzv. internetu vecí, teda IoT. Založené je na senzoroch-meračoch, ktoré v dohodnutých intervaloch odosielajú namerané dáta do platformy. Tam sa ukladajú a po transformovaní do zrozumiteľnej formy užívateľského rozhrania si zodpovedný pracovník jednoducho vo forme grafov či tabuliek zobrazí záznamy o nameraných teplotách, vlhkosti či spotrebe energie v konkrétnom čase.

„Dáta z meračov sú v tomto prípade posielané cez existujúcu 2G sieť. V prípade neštandardnej situácie – napríklad pri výraznom náraste teploty pri dlhšie otvorených dverách chladničky systém automaticky odošle alarm vo forme SMS správy, prípadne e-mailu. Predajne sa tak môžu vyhnúť neželaným energetickým i finančným stratám a zodpovední pracovníci predajne majú istotu pravidelnej kontroly podmienok skladovania potravín ešte nad rámec vyžadovaný legislatívou. Pre spotrebiteľov to zároveň znamená zabezpečenie čo najdlhšej čerstvosti potravín,“ vysvetľuje Peter Bäuml, manažér IT riešení pre B2B zákazníkov v Orangei.

ilustračný obrázok k článku: Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu

Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu

Iné zaujímavosti |

Dnešný marketing už nie je o náhode. Firmy, ktoré dokážu osloviť zákazníka v správny čas na správnom mieste, majú jednoznačný náskok. Market Locator od Orange Slovensko ponúka unikátnu možnosť, ako využiť big data na cielený marketing a efektívne oslovovať cieľové skupiny – v reálnom čase a s maximálnou presnosťou.

ilustračný obrázok k článku: Sedemkrát viac kyberútokov za dva roky. Ako zabezpečiť firmu?

Sedemkrát viac kyberútokov za dva roky. Ako zabezpečiť firmu?

Podcast Bezpečnosť |

Kybernetické útoky naberajú na intenzite – sú čoraz cielenejšie a sofistikovanejšie. Častokrát využívajú aj nové technológie, ako je umelá inteligencia. Ako im môžu firmy čeliť a prečo by sa mali zamestnanci stať prvou líniou ochrany? Náš kolega Lukáš Urbanovský vysvetľuje v novom podcaste pre zive.sk, aké kroky by mali podniknúť firmy pre lepšiu bezpečnosť či splnenie novej legislatívy NIS2. Vypočujte si jeho cenné rady, ktoré vám môžu pomôcť byť o krok pred aktuálnymi hrozbami.

ilustračný obrázok k článku: Cielený marketing na dosah ruky: Ako Market Locator pomáha firmám osloviť správnych zákazníkov

Cielený marketing na dosah ruky: Ako Market Locator pomáha firmám osloviť správnych zákazníkov

Iné zaujímavosti |

V digitálnej ére je presné cielenie marketingových kampaní kľúčovým faktorom úspechu. Spoločnosti, ktoré dokážu osloviť potenciálnych zákazníkov v správnom čase a na správnom mieste, majú výraznú konkurenčnú výhodu. Orange Slovensko ponúka inovatívnu službu Market Locator, ktorá umožňuje firmám cielene oslovovať zákazníkov na základe ich záujmov, lokality a ďalších kritérií. Ako táto služba funguje a aké výhody prináša v podnikaní?