Orange a COOP Jednota rozbehli projekt automatizovaného monitorovania v oblasti potravín

Orange a COOP Jednota spoločne realizujú projekt v oblasti smart automatizácie, resp. internetu vecí (IoT). Tisíce senzorov budú automaticky dohliadať na správne chladenie potravín, upozornia na neštandardnú situáciu a pomôžu zvýšiť energetickú efektivitu predajní.
Senzormi za čerstvosť potravín alebo IoT v praxi
Sieť predajní potravín COOP Jednota v spolupráci s Orangeom rozbehla inovatívny projekt automatizovaného monitorovania teploty a vlhkosti v chladiacich zariadeniach a merania spotreby elektrickej energie. Moderné riešenie prináša nielen vyšší komfort pri napĺňaní požiadaviek regulácie na kontrolu hygieny a spracovania potravín (HACCP), ale vďaka komplexnému monitoringu spotreby elektriny a okamžitému identifikovaniu anomálií má potenciál aj pri znižovaní energetických nákladov predajní a tým rozširuje i možnosti ekonomickej úspory. Odbúraním manuálnych úkonov v neposlednom rade navyše zefektívňuje prácu zamestnancov predajne, ktorí sa môžu plnohodnotne venovať zákazníkom.
Riešenie Orangeu už aktuálne pomáha v takmer 300 prevádzkach COOP Jednota v rôznych kútoch Slovenska a postupne pribúdajú ďalšie. Celkovo do konca roka 2022 bude automatizované monitorovanie teplôt a spotreby energie dostupné pre viac ako 340 predajní potravín v sieti COOP Jednota. Spolu približne 14-tisíc senzorov, ktoré zabezpečujú odčítanie teplôt v stanovených intervaloch tak bude dohliadať na to, aby sa k spotrebiteľom dostávali chladené potraviny v potrebnej kvalite.
„Spolu so zvyšujúcim sa povedomím o možnostiach a výhodách využitia internetu vecí v praxi rastie aj záujem o tieto riešenia. Sme radi, že sa nám spoločne podarilo rozbehnúť takýto rozsiahly inovatívny projekt, ktorý je typickým príkladom, ako jednoducho a efektívne zabezpečiť neraz časovo náročné či málo efektívne úkony a zároveň priniesť ďalšie výhody pre podnikanie,“ hovorí riaditeľka úseku marketingu a predaja firemným zákazníkom Zuzana Nemečková z Orangeu.
„Projektom automatizovaného monitorovania v oblasti potravín pokračujeme v ceste modernizácie našej predajnej siete. Kombináciou získaných dát môžeme optimalizovať a priamo znižovať spotrebu elektrickej energie, čo následne vplýva nielen na samotné náklady, ale aj na zvýšenú ochranu životného prostredia. Ďalším benefitom je čo najdlhšie udržiavanie čerstvosti a kvality jednotlivých tovarov,“ vysvetlil Michal Švrček, riaditeľ sekcie IT a služieb v COOP Jednote Slovensko.
Ako to prebieha
Služba komplexného monitoringu pre obchodné reťazce ukrytá pod názvom Smart Data patrí do oblasti tzv. internetu vecí, teda IoT. Založené je na senzoroch-meračoch, ktoré v dohodnutých intervaloch odosielajú namerané dáta do platformy. Tam sa ukladajú a po transformovaní do zrozumiteľnej formy užívateľského rozhrania si zodpovedný pracovník jednoducho vo forme grafov či tabuliek zobrazí záznamy o nameraných teplotách, vlhkosti či spotrebe energie v konkrétnom čase.
„Dáta z meračov sú v tomto prípade posielané cez existujúcu 2G sieť. V prípade neštandardnej situácie – napríklad pri výraznom náraste teploty pri dlhšie otvorených dverách chladničky systém automaticky odošle alarm vo forme SMS správy, prípadne e-mailu. Predajne sa tak môžu vyhnúť neželaným energetickým i finančným stratám a zodpovední pracovníci predajne majú istotu pravidelnej kontroly podmienok skladovania potravín ešte nad rámec vyžadovaný legislatívou. Pre spotrebiteľov to zároveň znamená zabezpečenie čo najdlhšej čerstvosti potravín,“ vysvetľuje Peter Bäuml, manažér IT riešení pre B2B zákazníkov v Orangei.

6 dôvodov, prečo vám nová Zákaznícka zóna Orange Business ušetrí čas aj starosti
Chcete mať firemné SIM karty, zariadenia a nastavenia vždy pod kontrolou – jednoducho, rýchlo a bezpečne? Predstavujeme novú Zákaznícku zónu Orange Business, digitálne riešenie, ktoré vzniklo v spolupráci s reálnymi zákazníkmi a mladými inovátormi. Prečítajte si, čo všetko nová zóna prináša.

Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu
Dnešný marketing už nie je o náhode. Firmy, ktoré dokážu osloviť zákazníka v správny čas na správnom mieste, majú jednoznačný náskok. Market Locator od Orange Slovensko ponúka unikátnu možnosť, ako využiť big data na cielený marketing a efektívne oslovovať cieľové skupiny – v reálnom čase a s maximálnou presnosťou.

Orange Business Talks: Zákaznícka zóna – nový digitálny priestor pre firmy od Orangeu
Ako si firemní zákazníci môžu jednoducho spravovať SIM karty, zariadenia či nastavovať limity? V najnovšej epizóde Orange Business Talks predstavuje Gabriela Dubaiová, B2B segmentová manažérka, novinku Zákaznícka zóna – modernú platformu, ktorá nahrádza staršiu aplikáciu Správa firemnej komunikácie a prináša intuitívnejšie digitálne prostredie pre biznis.