Nadácia Orange, iniciatíva #Kto pomôže Slovensku a IPčko ponúkajú pomoc zdravotníkom
Nadácia Orange sa aj v dôsledku pandemickej situácie na Slovensku rozhodla strategicky podporovať prevenciu v oblasti duševného zdravia. V predvianočnom období smeruje svoju pomoc ľuďom, ktorí neprestajne podliehajú stresovým situáciám a bez ktorých by to spoločnosť nemohla ustáť. V spolupráci s OZ IPčko a iniciatívou #Kto pomôže Slovensku podáva pomocnú ruku aj slovenským zdravotníkom a zdravotníčkam.
Pandémia Covid-19, ktorá postihla celý svet, neustále ohrozuje zdravie ľudí. Situácia v spoločnosti nepriaznivo pôsobí na psychiku mnohých ľudí. Medzi nimi sú aj tí, ktorí dennodenne bojujú o záchranu stoviek životov – slovenskí zdravotníci a zdravotníčky. Čoraz viac sa u nich prejavuje únava, frustrácia, vyčerpanie.
Nadácia Orange sa od začiatku mimoriadnej spoločenskej situácie venuje duševnému zdraviu prostredníctvom posilnenie krízových liniek pomoci, ktoré poskytujú bezplatné, anonymné, nonstop psychologické poradenstvo. Novú krízovú linku, 0800 500 333 vytvorila v apríli 2020 pre Občianske združenie IPčko, ktoré poskytuje nielen cez telefón, ale aj chat, maily a video. Technické riešenie linky zabezpečil Orange v rekordnom čase 12 dní. Poradňa je momentálne jednou z najvyužívanejších krízových liniek pomoci na Slovensku. V náročnom predvianočnom období ju Nadácia opäť finančne podporila a v spojení s iniciatívou #Kto pomôže Slovensku teraz adresuje psychologickú pomoc zdravotníkom a zdravotníčkam.
„V posledných týždňoch sme vo veľmi intenzívnom kontakte so zdravotníkmi v prvej línii. Sú unavení, vyčerpaní, prežívajú akútny stres a pociťujú aj hnev na to, keď sa spochybňuje existencia vírusu. V našom tíme sme premýšľali, ako byť zdravotníkom ešte viac užitoční, okrem toho, že im poskytujeme anonymnú prvú psychologickú pomoc na našich linkách pomoci. Spojili sme s Nadáciou Orange a iniciatívnou #Kto pomôže Slovensku. Pre zdravotníkov sme pripravili plagáty a letáky, v ktorých nájdu techniky prvej pomoci zamerané na posilnenie duševnej imunity počas tretej vlny pandémie COVID-19, ktoré vznikli vďaka Orangeu a v spolupráci s iniciatívou ich rozdistribuujeme a umiestnime do priestorov nemocnici“, uviedol psychológ a riaditeľ IPčka, Marek Madro.
„Z dlhotrvajúcej pandemickej situácie sme vyčerpaní všetci. Keď sme sa dozvedeli, čomu čelia zdravotníci a zdravotníčky v nemocniciach s limitovanými kapacitami a pribúdajúcimi prípadmi nakazených či dokonca stratami ľudských životov, uvítali sme prístup iniciatívy #Kto pomôže Slovensku. Chceme hľadať efektívne formy pomoci a aspoň malým krokmi podporiť našich zdravotníkov a zdravotníčky, ukázať im, že nám na nich záleží a bez nich by sme to nezvládli“, povedala Andrea Ungvölgyi, správkyňa Nadácie Orange.
IPčko zároveň poskytne zdravotníkom možnosť prednostne získať termín a objednať sa na konzultáciu so psychológom. Stačí, ak napíšu svoju prosbu na prezdravotnikov@ipcko.sk. Viac informácií na www.krizovalinkapomoci.sk a www.nadaciaorange.sk.
„V rámci našej iniciatívy sa od prvej vlny pandémie zameriavame na priamu pomoc zdravotníkom. Sme s nimi v úzkom kontakte a potrebu posilňovať duševné zdravie zdravotníkov vnímame veľmi silne. Preto chceme poďakovať všetkým partnerom, vďaka ktorým sa naša iniciatíva napĺňa a pomáha tam, kde je to potrebné“, za iniciatívu Kto pomôže Slovensku vysvetľuje Lucia Šicková.
5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce
Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.
Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení
Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.
DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť
DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.