Na firemné dáta si dávajte pozor. Hackeri svoje triky neustále menia

Zamestnanci ako tzv. koncoví používatelia sú z pohľadu kybernetickej bezpečnosti jedným z najkritickejších článkov a akékoľvek útoky cielené na nich môžu zásadne ovplyvniť fungovanie celej firmy. Keďže sofistikovanosť útokov sa neustále zvyšuje, podniky sa musia čo najefektívnejšie zabezpečiť voči možným hrozbám.
Stačí jediný oklamaný zamestnanec a útočník získa prístup k cenným firemným dátam. V horšom prípade vás o ne úplne pripraví. Nikdy tieto riziká nepodceňujte a myslite na prevenciu.
Hackeri sú rôzni a rovnako sa líšia aj ich zámery. „Môže to byť organizovaná skupina alebo hoci aj jeden študent, ktorý skúša svoje znalosti. Ciele majú rôzne - obohatiť sa, uškodiť alebo si niečo len vyskúšať,“ ozrejmil Štefan Rak, segmentový manažér pre korporátnych zákazníkov Orangeu.
Ak chce hacker niekomu konkrétnemu škodiť, ide už o pomerne sofistikovaný útok, avšak ich prevažná časť má masový charakter. „Hľadajú slabé miesta rôznych systémov, pošlú do sveta niečo, čo cieli na konkrétnu zraniteľnosť a už len čakajú, kto sa chytí,“ vysvetlil Rak.
Hacker sa podľa neho nemusí zamerať na jednu konkrétnu firmu a pýtať od nej jeden milión. Radšej zacieli na milión ľudí a pýta si od každého desať eur. Týmto spôsobom dosiahne profit oveľa jednoduchším spôsobom.
Kým ešte donedávna boli veľmi časté útoky prostredníctvom elektronickej komunikácie, známe aj ako phishing, podľa nových prieskumov v poslednom čase narástol o 700 percent aj takzvaný wishing. Ide o hlasové útoky, realizované pomocou hlasových správ, respektíve telefonátov. Takými sú napríklad aj u nás rozšírené telefonáty zo „zákazníckej podpory“ poskytovateľa známeho operačného systému.
Tempo, s akým prichádzajú hackeri s novými spôsobmi útokov a podvodov je naozaj dynamické. V tejto oblasti by podľa odborníkov mohla pomôcť hlavne vyššia miera edukácie v oblasti kybernetických hrozieb.
„Počas pandémie výrazne narástol počet útokov na bežných koncových používateľov, keďže ľudia trávili oveľa viac času na internete,“ vysvetlil Rak s tým, že aj keď si na nejaké spôsoby manipulácie zvykneme a budeme schopní ich rozpoznať, prídu nové. „Vždy to bude hlavne úloha firiem, IT bezpečnosti, prípadne operátorov, snažiť sa útokom zabrániť a nenechať to všetko na pleciach koncových používateľov,“ uviedol Rak.
Ochranu zariadení svojim klientom poskytuje aj Orange. „Ako prvý operátor sme na Slovensko priniesli ochranu koncových používateľov na úrovni našej siete, a to bez potreby niečo inštalovať,“ ozrejmil Rak. Firma si na SIM kartách svojich zamestnancov môže aktivovať službu Online ochrana. Ide o veľmi efektívny a najmä jednoduchý spôsob, ako zabrániť nežiaducim situáciám. Chráni pred hrozbami ako phishing, spam, spyware, trójske kone, ransomware a podobne.
Pre bezpečnosť vašej firmy je veľmi dôležité, aby sa škodlivý a nebezpečný obsah nedostal do firemnej siete práve prostredníctvom zariadení vašich zamestnancov. „Online ochrana dokáže zablokovať škodlivý obsah ešte predtým, ako by sa dostal do firemných zariadení, či už mobilov alebo počítačov. Malé a stredné firmy môžu využiť aj možnosť automatického filtrovania konkrétnych typov webov s cieľom či už zvýšenia produktivity práce alebo bezpečnosti údajov,“ uzatvára Rak.
Viac o tejto službe Online ochrana, zabezpečeniach a možnostiach pre podnikateľov sa dozviete vo video rozhovore TU.

6 dôvodov, prečo vám nová Zákaznícka zóna Orange Business ušetrí čas aj starosti
Chcete mať firemné SIM karty, zariadenia a nastavenia vždy pod kontrolou – jednoducho, rýchlo a bezpečne? Predstavujeme novú Zákaznícku zónu Orange Business, digitálne riešenie, ktoré vzniklo v spolupráci s reálnymi zákazníkmi a mladými inovátormi. Prečítajte si, čo všetko nová zóna prináša.

Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu
Dnešný marketing už nie je o náhode. Firmy, ktoré dokážu osloviť zákazníka v správny čas na správnom mieste, majú jednoznačný náskok. Market Locator od Orange Slovensko ponúka unikátnu možnosť, ako využiť big data na cielený marketing a efektívne oslovovať cieľové skupiny – v reálnom čase a s maximálnou presnosťou.

Orange Business Talks: Zákaznícka zóna – nový digitálny priestor pre firmy od Orangeu
Ako si firemní zákazníci môžu jednoducho spravovať SIM karty, zariadenia či nastavovať limity? V najnovšej epizóde Orange Business Talks predstavuje Gabriela Dubaiová, B2B segmentová manažérka, novinku Zákaznícka zóna – modernú platformu, ktorá nahrádza staršiu aplikáciu Správa firemnej komunikácie a prináša intuitívnejšie digitálne prostredie pre biznis.