IPčko, Človek v ohrození a Orange spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku

IPčko, Človek v ohrození a Orange spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku
Tlačové správy |

Psychosociálna podpora je v súčasnosti jednou z kľúčových foriem pomoci pre ľudí utekajúcich pred vojnou na Ukrajine, a to priamo na ukrajinsko-slovenskej hranici, ale aj mimo nej. Občianske združenie IPčko, nezisková organizácia Človek v ohrození a Orange preto spojili sily a v rekordne krátkom čase, dnes o 12.00 h, spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku.

Krízová linka na čísle 0800 500 888 je bezplatná, anonymná a funguje každý deň od 8.00 do 20.00 h. „K dispozícii na nej bude v prvých dňoch osem psychológov hovoriacich ukrajinským jazykom. Ich počet sa bude postupne rozširovať, už o pár dní by ich malo byť trinásť. Linku chceme postupne rozširovať aj o ďalšie formy pomoci, dnes je dostupná pomoc aj cez email ukrajina@ipcko.sk,“ povedal Marek Madro, psychológ a riaditeľ IPčka.
Všetky informácie o linke sa v ukrajinčine môžete dozvedieť na www.krizovalinkapomoci.sk.

Občianske združenie IPčko ponúka v spolupráci s Človekom v ohrození utečencom z Ukrajiny psychologickú pomoc už dnes, priamo na hraničných prechodoch. Človek v ohrození vo Vyšnom Nemeckom zabezpečil vyhrievaný stan, v ktorom matky s deťmi nájdu rozptýlenie v podobe hier, rozprávok, ale aj dobrovoľníkov, ktorí im robia spoločnosť.

„Psychosociálna podpora je v týchto dňoch absolútne kľúčová. Tešíme sa preto zo spolupráce s odborníkmi z IP-čka. Naše aktivity budeme v nasledujúcich dňoch rozširovať aj do ďalších lokalít, v ktorých budú potrebné, aby sa dostali k čo najviac ľuďom,“ povedala Andrea Najvirtová, riaditeľka Človeka v ohrození.

Linku sa podarilo spustiť v rekordne krátkom čase aj vďaka tomu, že Orange rozšíril technické riešenie, ktoré pre IPčko vytvoril v apríli 2020, keď sa ukázala silná potreba posilniť dištančné psychologické poradenstvo v dôsledku pandémie.

„Vojenský konflikt na Ukrajine a s ním spojená humanitárna kríza nepredstaviteľných rozmerov nás zasiahli ako všetkých. Denne sa snažíme identifikovať efektívne formy pomoci. Od začiatku konfliktu poskytujeme ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny bezplatné SIM karty, vybavené dátami a hovormi zadarmo, aktuálne sme na všetkých hraničných prechodoch a stanovisko máme aj na Hlavnej stanici v Bratislave. Táto forma pomoci je dostupná aj vo vybraných predajniach po celom Slovensku. Rozdali sme už tisícky SIMiek,“ povedala Andrea Ungvölgyi, manažérka CSR a sponzoringu spoločnosti Orange Slovensko.

A doplnila: „Rovnako na hraničných prechodoch posilňujeme internet a poskytli sme množstvo zariadení na to, aby spojenie fungovalo nielen pre utečencov, ale aj pre organizácie, ktoré sa o nich starajú. Naďalej platí, že volania na Ukrajinu sú bezplatné. Naši zákazníci majú možnosť prispievať ľubovoľnými SMS-kami v hodnote 1 euro na číslo 808, čím prispejú organizácii Človek v ohrození na humanitárnu pomoc. Dnes spúšťame novú krízovú linku a veľmi dúfame, že tak aspoň čiastočne pomôžeme zmierniť enormný stres a tlak, ktorému ľudia prichádzajúci z Ukrajiny čelia.“

5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce

5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce

Článok Technológie/SMART |

Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.

Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení

Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení

Článok Bezpečnosť |

Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.

DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť

DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť

Článok Bezpečnosť |

DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.