IPčko, Človek v ohrození a Orange spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku

Psychosociálna podpora je v súčasnosti jednou z kľúčových foriem pomoci pre ľudí utekajúcich pred vojnou na Ukrajine, a to priamo na ukrajinsko-slovenskej hranici, ale aj mimo nej. Občianske združenie IPčko, nezisková organizácia Človek v ohrození a Orange preto spojili sily a v rekordne krátkom čase, dnes o 12.00 h, spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku.
Krízová linka na čísle 0800 500 888 je bezplatná, anonymná a funguje každý deň od 8.00 do 20.00 h.
„K dispozícii na nej bude v prvých dňoch osem psychológov hovoriacich ukrajinským jazykom. Ich počet sa bude
postupne rozširovať, už o pár dní by ich malo byť trinásť. Linku chceme postupne rozširovať aj o ďalšie formy
pomoci, dnes je dostupná pomoc aj cez email ukrajina@ipcko.sk,“ povedal Marek Madro, psychológ a riaditeľ
IPčka.
Všetky informácie o linke sa v ukrajinčine môžete dozvedieť na www.krizovalinkapomoci.sk.
Občianske združenie IPčko ponúka v spolupráci s Človekom v ohrození utečencom z Ukrajiny psychologickú pomoc už dnes, priamo na hraničných prechodoch. Človek v ohrození vo Vyšnom Nemeckom zabezpečil vyhrievaný stan, v ktorom matky s deťmi nájdu rozptýlenie v podobe hier, rozprávok, ale aj dobrovoľníkov, ktorí im robia spoločnosť.
„Psychosociálna podpora je v týchto dňoch absolútne kľúčová. Tešíme sa preto zo spolupráce s odborníkmi z IP-čka. Naše aktivity budeme v nasledujúcich dňoch rozširovať aj do ďalších lokalít, v ktorých budú potrebné, aby sa dostali k čo najviac ľuďom,“ povedala Andrea Najvirtová, riaditeľka Človeka v ohrození.
Linku sa podarilo spustiť v rekordne krátkom čase aj vďaka tomu, že Orange rozšíril technické riešenie, ktoré pre IPčko vytvoril v apríli 2020, keď sa ukázala silná potreba posilniť dištančné psychologické poradenstvo v dôsledku pandémie.
„Vojenský konflikt na Ukrajine a s ním spojená humanitárna kríza nepredstaviteľných rozmerov nás zasiahli ako všetkých. Denne sa snažíme identifikovať efektívne formy pomoci. Od začiatku konfliktu poskytujeme ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny bezplatné SIM karty, vybavené dátami a hovormi zadarmo, aktuálne sme na všetkých hraničných prechodoch a stanovisko máme aj na Hlavnej stanici v Bratislave. Táto forma pomoci je dostupná aj vo vybraných predajniach po celom Slovensku. Rozdali sme už tisícky SIMiek,“ povedala Andrea Ungvölgyi, manažérka CSR a sponzoringu spoločnosti Orange Slovensko.
A doplnila: „Rovnako na hraničných prechodoch posilňujeme internet a poskytli sme množstvo zariadení na to, aby spojenie fungovalo nielen pre utečencov, ale aj pre organizácie, ktoré sa o nich starajú. Naďalej platí, že volania na Ukrajinu sú bezplatné. Naši zákazníci majú možnosť prispievať ľubovoľnými SMS-kami v hodnote 1 euro na číslo 808, čím prispejú organizácii Človek v ohrození na humanitárnu pomoc. Dnes spúšťame novú krízovú linku a veľmi dúfame, že tak aspoň čiastočne pomôžeme zmierniť enormný stres a tlak, ktorému ľudia prichádzajúci z Ukrajiny čelia.“

Inovácie pre váš biznis: Orange zjednodušuje online nákup pre podnikateľov
Predstavte si, že v rámci jedného nákupu dokážete vybaviť až 5 SIM kariet spolu s 5 novými zariadeniami. Žiadne zdĺhavé procesy či chodenie do predajne, len jednoduchý online nákup, ktorý vybavíte z pohodlia vašej kancelárie. Presne toto prináša Orange ako prvý a jediný operátor na Slovensku svojim biznis zákazníkom.

Počet kybernetických útokov narastá. Ako sa môžu firmy chrániť?
Kybernetické hrozby sa neustále menia a útočníci používajú čoraz sofistikovanejšie metódy na prekonanie bezpečnostných opatrení. Napriek tomu najmä obzvlášť zraniteľné menšie firmy na Slovensku stále podceňujú investície do ochrany svojich systémov. Vzhľadom na narastajúci počet kybernetických útokov je nevyhnutné, aby zaviedli efektívne opatrenia na ochranu svojich dát. Aké sú najväčšie dopady takýchto útokov a ako sa môžu firmy proti nim chrániť? Aké zmeny v kybernetickej bezpečnosti by mali firmy zaviesť, aby minimalizovali riziká? Ako do celého vstupuje umelá inteligencia? Toto všetko a ešte viac sa dozviete vo videorozhovore s naším kolegom Gabrielom Dzanom.

Optimalizujte svoj pracovný čas: Ako AI pomáha dosiahnuť viac s menším úsilím
V dnešnom rýchlo sa meniacom svete je efektívnosť kľúčom k úspechu, najmä pre malých a stredných podnikateľov. S narastajúcimi požiadavkami na čas a zdroje je dôležité nájsť spôsoby, ako zjednodušiť pracovné procesy a zvýšiť produktivitu. Presne takýmto riešením je aj Microsoft 365 Copilot od Orangeu – revolučný nástroj, ktorý využíva umelú inteligenciu na celkové zjednodušenie pracovného života.