IPčko, Človek v ohrození a Orange spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku
Psychosociálna podpora je v súčasnosti jednou z kľúčových foriem pomoci pre ľudí utekajúcich pred vojnou na Ukrajine, a to priamo na ukrajinsko-slovenskej hranici, ale aj mimo nej. Občianske združenie IPčko, nezisková organizácia Človek v ohrození a Orange preto spojili sily a v rekordne krátkom čase, dnes o 12.00 h, spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku.
Krízová linka na čísle 0800 500 888 je bezplatná, anonymná a funguje každý deň od 8.00 do 20.00 h.
„K dispozícii na nej bude v prvých dňoch osem psychológov hovoriacich ukrajinským jazykom. Ich počet sa bude
postupne rozširovať, už o pár dní by ich malo byť trinásť. Linku chceme postupne rozširovať aj o ďalšie formy
pomoci, dnes je dostupná pomoc aj cez email ukrajina@ipcko.sk,“ povedal Marek Madro, psychológ a riaditeľ
IPčka.
Všetky informácie o linke sa v ukrajinčine môžete dozvedieť na www.krizovalinkapomoci.sk.
Občianske združenie IPčko ponúka v spolupráci s Človekom v ohrození utečencom z Ukrajiny psychologickú pomoc už dnes, priamo na hraničných prechodoch. Človek v ohrození vo Vyšnom Nemeckom zabezpečil vyhrievaný stan, v ktorom matky s deťmi nájdu rozptýlenie v podobe hier, rozprávok, ale aj dobrovoľníkov, ktorí im robia spoločnosť.
„Psychosociálna podpora je v týchto dňoch absolútne kľúčová. Tešíme sa preto zo spolupráce s odborníkmi z IP-čka. Naše aktivity budeme v nasledujúcich dňoch rozširovať aj do ďalších lokalít, v ktorých budú potrebné, aby sa dostali k čo najviac ľuďom,“ povedala Andrea Najvirtová, riaditeľka Človeka v ohrození.
Linku sa podarilo spustiť v rekordne krátkom čase aj vďaka tomu, že Orange rozšíril technické riešenie, ktoré pre IPčko vytvoril v apríli 2020, keď sa ukázala silná potreba posilniť dištančné psychologické poradenstvo v dôsledku pandémie.
„Vojenský konflikt na Ukrajine a s ním spojená humanitárna kríza nepredstaviteľných rozmerov nás zasiahli ako všetkých. Denne sa snažíme identifikovať efektívne formy pomoci. Od začiatku konfliktu poskytujeme ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny bezplatné SIM karty, vybavené dátami a hovormi zadarmo, aktuálne sme na všetkých hraničných prechodoch a stanovisko máme aj na Hlavnej stanici v Bratislave. Táto forma pomoci je dostupná aj vo vybraných predajniach po celom Slovensku. Rozdali sme už tisícky SIMiek,“ povedala Andrea Ungvölgyi, manažérka CSR a sponzoringu spoločnosti Orange Slovensko.
A doplnila: „Rovnako na hraničných prechodoch posilňujeme internet a poskytli sme množstvo zariadení na to, aby spojenie fungovalo nielen pre utečencov, ale aj pre organizácie, ktoré sa o nich starajú. Naďalej platí, že volania na Ukrajinu sú bezplatné. Naši zákazníci majú možnosť prispievať ľubovoľnými SMS-kami v hodnote 1 euro na číslo 808, čím prispejú organizácii Človek v ohrození na humanitárnu pomoc. Dnes spúšťame novú krízovú linku a veľmi dúfame, že tak aspoň čiastočne pomôžeme zmierniť enormný stres a tlak, ktorému ľudia prichádzajúci z Ukrajiny čelia.“
Školenie a budovanie povedomia zamestnancov o IT bezpečnosti
Kybernetická bezpečnosť sa stáva neoddeliteľnou súčasťou každej modernej organizácie. S rastúcim počtom kybernetických útokov je školenie zamestnancov kľúčovým prvkom ochrany firemných dát a systémov.
Zálohovanie dát vo firme: Prečo je kľúčové a ako na to správne?
Zálohovanie dát je kľúčovým aspektom každej firemnej IT infraštruktúry. Umožňuje chrániť dôležité informácie pred ich stratou alebo poškodením a zabezpečuje kontinuitu fungovania firmy aj v prípade neočakávaných udalostí, ako sú kybernetické útoky, zlyhania hardvéru alebo prírodné katastrofy.
Odhaľte slabé miesta vašej firmy vďaka bezpečnostnému auditu
Technický bezpečnostný audit je kľúčovým procesom, ktorý analyzuje IT infraštruktúru organizácie s cieľom identifikovať slabé miesta a potenciálne bezpečnostné riziká. Tento audit preveruje ochranu sietí, systémov, aplikácií a zariadení pred kybernetickými hrozbami a zistí, či splňujú požadované bezpečnostné štandardy.