IPčko, Človek v ohrození a Orange spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku

IPčko, Človek v ohrození a Orange spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku
Tlačové správy |

Psychosociálna podpora je v súčasnosti jednou z kľúčových foriem pomoci pre ľudí utekajúcich pred vojnou na Ukrajine, a to priamo na ukrajinsko-slovenskej hranici, ale aj mimo nej. Občianske združenie IPčko, nezisková organizácia Človek v ohrození a Orange preto spojili sily a v rekordne krátkom čase, dnes o 12.00 h, spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku.

Krízová linka na čísle 0800 500 888 je bezplatná, anonymná a funguje každý deň od 8.00 do 20.00 h. „K dispozícii na nej bude v prvých dňoch osem psychológov hovoriacich ukrajinským jazykom. Ich počet sa bude postupne rozširovať, už o pár dní by ich malo byť trinásť. Linku chceme postupne rozširovať aj o ďalšie formy pomoci, dnes je dostupná pomoc aj cez email ukrajina@ipcko.sk,“ povedal Marek Madro, psychológ a riaditeľ IPčka.
Všetky informácie o linke sa v ukrajinčine môžete dozvedieť na www.krizovalinkapomoci.sk.

Občianske združenie IPčko ponúka v spolupráci s Človekom v ohrození utečencom z Ukrajiny psychologickú pomoc už dnes, priamo na hraničných prechodoch. Človek v ohrození vo Vyšnom Nemeckom zabezpečil vyhrievaný stan, v ktorom matky s deťmi nájdu rozptýlenie v podobe hier, rozprávok, ale aj dobrovoľníkov, ktorí im robia spoločnosť.

„Psychosociálna podpora je v týchto dňoch absolútne kľúčová. Tešíme sa preto zo spolupráce s odborníkmi z IP-čka. Naše aktivity budeme v nasledujúcich dňoch rozširovať aj do ďalších lokalít, v ktorých budú potrebné, aby sa dostali k čo najviac ľuďom,“ povedala Andrea Najvirtová, riaditeľka Človeka v ohrození.

Linku sa podarilo spustiť v rekordne krátkom čase aj vďaka tomu, že Orange rozšíril technické riešenie, ktoré pre IPčko vytvoril v apríli 2020, keď sa ukázala silná potreba posilniť dištančné psychologické poradenstvo v dôsledku pandémie.

„Vojenský konflikt na Ukrajine a s ním spojená humanitárna kríza nepredstaviteľných rozmerov nás zasiahli ako všetkých. Denne sa snažíme identifikovať efektívne formy pomoci. Od začiatku konfliktu poskytujeme ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny bezplatné SIM karty, vybavené dátami a hovormi zadarmo, aktuálne sme na všetkých hraničných prechodoch a stanovisko máme aj na Hlavnej stanici v Bratislave. Táto forma pomoci je dostupná aj vo vybraných predajniach po celom Slovensku. Rozdali sme už tisícky SIMiek,“ povedala Andrea Ungvölgyi, manažérka CSR a sponzoringu spoločnosti Orange Slovensko.

A doplnila: „Rovnako na hraničných prechodoch posilňujeme internet a poskytli sme množstvo zariadení na to, aby spojenie fungovalo nielen pre utečencov, ale aj pre organizácie, ktoré sa o nich starajú. Naďalej platí, že volania na Ukrajinu sú bezplatné. Naši zákazníci majú možnosť prispievať ľubovoľnými SMS-kami v hodnote 1 euro na číslo 808, čím prispejú organizácii Človek v ohrození na humanitárnu pomoc. Dnes spúšťame novú krízovú linku a veľmi dúfame, že tak aspoň čiastočne pomôžeme zmierniť enormný stres a tlak, ktorému ľudia prichádzajúci z Ukrajiny čelia.“

ilustračný obrázok k článku: 6 dôvodov, prečo vám nová Zákaznícka zóna Orange Business ušetrí čas aj starosti

6 dôvodov, prečo vám nová Zákaznícka zóna Orange Business ušetrí čas aj starosti

Technológie/SMART |

Chcete mať firemné SIM karty, zariadenia a nastavenia vždy pod kontrolou – jednoducho, rýchlo a bezpečne? Predstavujeme novú Zákaznícku zónu Orange Business, digitálne riešenie, ktoré vzniklo v spolupráci s reálnymi zákazníkmi a mladými inovátormi. Prečítajte si, čo všetko nová zóna prináša.

ilustračný obrázok k článku: Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu

Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu

Iné zaujímavosti |

Dnešný marketing už nie je o náhode. Firmy, ktoré dokážu osloviť zákazníka v správny čas na správnom mieste, majú jednoznačný náskok. Market Locator od Orange Slovensko ponúka unikátnu možnosť, ako využiť big data na cielený marketing a efektívne oslovovať cieľové skupiny – v reálnom čase a s maximálnou presnosťou.

ilustračný obrázok k článku: Orange Business Talks: Zákaznícka zóna – nový digitálny priestor pre firmy od Orangeu

Orange Business Talks: Zákaznícka zóna – nový digitálny priestor pre firmy od Orangeu

Video Technológie/SMART |

Ako si firemní zákazníci môžu jednoducho spravovať SIM karty, zariadenia či nastavovať limity? V najnovšej epizóde Orange Business Talks predstavuje Gabriela Dubaiová, B2B segmentová manažérka, novinku Zákaznícka zóna – modernú platformu, ktorá nahrádza staršiu aplikáciu Správa firemnej komunikácie a prináša intuitívnejšie digitálne prostredie pre biznis.