Duševné problémy nepoznajú vekové hranice
Krízová linka pomoci pomáha nepretržite už jeden rok
Podľa WHO je depresia epidémiou 21. storočia, ktorej sa doposiaľ venovalo len veľmi málo pozornosti, a to aj napriek tomu, že trápi čoraz mladších ľudí. „Po vypuknutí pandémie koronavírusu na Slovensku sme spolu s IPčkom v apríli minulého roka uviedli do života novú COVID19 Krízovú linku pomoci, ktorá poskytuje nonstop, bezplatnú, anonymnú psychologickú pomoc širokej verejnosti. Technické riešenie linky zabezpečil Orange v rekordnom čase 12 dní. IPčku sme okrem vytvorenia bezplatného čísla 0800 500 333, poskytli aj ďalších 8 mobilných čísel, na ktoré sú presmerované prijaté hovory tak, aby linka fungovala nonstop aj v exponovanom čase. Sme nesmierne radi, že linka efektívne pomáha ľuďom zvládať krízové situácie,“ hovorí Andrea Ungvӧlgyi, manažérka a správkyňa Nadácie Orange a dodáva: „podporujeme ju naďalej, nakoľko si uvedomujeme nesmiernu dôležitosť tejto dostupnej psychologickej pomoci. Je dôležité, aby ľudia o svojich problémoch hovorili otvorene a neobávali sa vyhľadať odbornú pomoc“.
Aj vďaka cielenej osvete, kampaniam a online diskusiám, ako napríklad nedávny prvý online Festival pre dušu (www.festivalpredusu.sk), ktorý svojou účasťou podporila aj prezidentka Slovenskej republiky, Zuzana Čaputová, sa o duševnom zdraví hovorí na Slovensku oveľa viac.
Štatistiky Krízovej linky pomoci
Medzi najčastejšie problémy, s ktorými sa ľudia v rámci Krízovej linky pomoci zverili odborníkom, patrili pocity osamotenia a strach, sebapoškodzovanie, depresie, stres či myšlienky na ukončenie života. „Obracajú sa na nás aj ľudia, ktorí sú obeťami či svedkami domáceho násilia, ľudia, ktorí pociťujú úzkosť, strach, obavy či stres, ktorí sú zúfalí, bezmocní či depresívni. Nie raz sme pomáhali ľuďom aj pri prekonávaní tých najčiernejších myšlienok, “vysvetľuje Marek Madro z IPčka.
Krízová linka pomoci sa vďaka technickému riešeniu od Orangeu a finančnej pomoci od Nadácie Orange v priebehu roka významne rozrástla a v súčasnosti poskytuje nonstop poradenstvo cez telefón, online chat, e-mail či videohovor. Záujem verejnosti o odbornú pomoc bol od začiatku veľký. Len za prvý týždeň sa na Krízovej linke pomoci uskutočnilo 893 poradenstiev a krízových intervencií v rozsahu viac ako 700 hodín. Ku koncu apríla 2021 celkový počet kontaktov na Krízovej linke pomoci vzrástol na bezmála 30-tisíc. Najčastejšie sa ľudia so svojimi problémami zverili odborníkom cez telefón a chat.
5 tipov, ako využiť Microsoft Copilot na zefektívnenie vašej práce
Predstavte si osobného asistenta, ktorý dokáže z chaosu každodenných úloh vytvoriť efektívny systém. Taký je Microsoft Copilot, integrovaný priamo do aplikácií balíka Microsoft 365. Orange je tu, aby podporil vaše podnikanie a pomohol vám naplno využiť potenciál Copilota – od automatizácie rutinných úloh až po kreatívnu podporu pri tvorbe dokumentov. Objavte, ako tento asistent na báze umelej inteligencie mení pravidlá hry v modernom biznise.
Biznis konektivita ako kľúčový prvok podnikania: Na čo sa zamerať pri výbere a zabezpečení
Biznis konektivita už dávno nie je len výhodou, ale nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania. V dnešnom digitálnom svete, kde sa informácie šíria neuveriteľnou rýchlosťou, je spoľahlivé a najmä bezpečné pripojenie k internetu a vnútrofiremným systémom absolútnou nevyhnutnosťou.
DDoS útoky: Čo sú a ako sa voči nim chrániť
DDoS útoky (Distributed Denial of Service) sú jednou z najväčších hrozieb pre internetovú infraštruktúru. Ich cieľom je zahltiť sieť alebo systém obrovským množstvom falošných požiadaviek, čím sa legitímnym používateľom zablokuje prístup k službám. Tento typ útoku bol kedysi dostupný len pre skúsených hackerov, dnes si však DDoS útok môžete doslova objednať na internete.