54 % ľudí považuje digitálne vzdelávanie na Slovensku oproti EÚ za slabšie: Vzniká preto Orange Digital Center – bezplatné digitálne vzdelávanie pre všetkých

Až 54 % respondentov si myslí, že kvalita vzdelávania v oblasti digitálnych technológií na Slovensku je slabšia ako v ostatných krajinách EÚ. 64 % Slovákov pritom verí, že digitálne zručnosti budú čoraz dôležitejšie pre uplatnenie na trhu práce. Orange Slovensko spoločne s Nadáciou Orange sa preto rozhodli otvoriť Orange Digital Center (ODC) – inovatívny vzdelávací priestor v srdci Bratislavy. ODC bude prístupné bezplatne pre všetkých, ktorí chcú rozvíjať svoje digitálne zručnosti, či už ide o deti, dospelých alebo seniorov, s osobitným dôrazom na skupiny, ktoré bežne k technológiám či vzdelávaniu v tejto oblasti nemajú prístup.
Digitálne vzdelávanie v kocke pre všetkých
ODC ponúkne kurzy pre všetkých – deti a mladých ľudí, dospelých i seniorov a pokryje témy od základov práce s počítačom, cez kybernetickú bezpečnosť až po pokročilé programovanie. Svoju vzdelávaciu činnosť začne 30. septembra sériou workshopov zameraných na digitálnu bezpečnosť, ktorá je v dnešnej dobe čoraz dôležitejšou témou.
„ODC je globálna iniciatíva skupiny Orange vytvorená s cieľom zabezpečiť digitálnu rovnosť v každej krajine, v ktorej pôsobíme,“ uviedla Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, generálna riaditeľka Orange Europe. „Sme presvedčení, že prístup k digitálnym zručnostiam je kľúčom k sociálnej a ekonomickej prosperite. Otvorenie ODC na Slovensku je významným míľnikom pre túto misiu a verím, že toto centrum podporí mnohých ľudí pri prekonávaní digitálnej priepasti.“
Orange Digital Center sídli na Legionárskej 10 v Bratislave a je už v poradí 23. na svete a 6., ktoré sa v Európe v rámci skupiny Orange otvorilo. Záštitu nad otvorením ODC si zobral Magistrát hlavného mesta Bratislavy, čo umocňuje jeho význam pre miestnu komunitu a jej prístup k digitálnemu vzdelávaniu.

Význam a dôležitosť digitálneho vzdelávania potvrdzuje aj prieskum
Výsledky nedávneho prieskumu, ktorý pre Orange realizovala prieskumná agentúra Group M, ukázali niekoľko zásadných trendov. Až 54 % respondentov si myslí, že kvalita vzdelávania v oblasti digitálnych technológií na Slovensku je slabšia ako v ostatných krajinách EÚ. Digitálne zručnosti sú pritom pre budúcnosť kľúčové – 64 % Slovákov verí, že budú čoraz dôležitejšie pre uplatnenie na trhu práce. Necelé 2/3 bežnej Slovenska ich využíva v každodennom živote, v práci alebo v škole. Tí, ktorí majú záujem o vzdelávanie v tejto oblasti, často narážajú na finančné bariéry alebo nedostatok kvalitných vzdelávacích programov. Až 37 % opýtaných uviedlo, že nemajú dostatok finančných prostriedkov na vzdelávanie a 35 % považuje osnovy a metódy výučby digitálnych zručností na školách za zastarané.
„Digitálne zručnosti sú dnes nevyhnutné pre každodenný život, ako potvrdili aj výsledky nášho prieskumu. Poznanie verejnej mienky nás uistilo v tom, že bezplatné a prezenčné vzdelávanie, ktoré ODCéčko prináša, môže prispieť k zlepšeniu prístupu k digitálnemu vzdelávaniu každému, kto má záujem,“ vysvetľuje správkyňa Nadácie Orange, Andrea Ungvölgyi.
Nadácia Orange sa digitálnemu vzdelávaniu venuje dlhodobo
Nadácia Orange sa dlhodobo venuje znižovaniu digitálnej nerovnosti. Jej cieľom je podporovať digitálne zručnosti pre všetky skupiny obyvateľstva, a tým prispievať k ich ľahšiemu zvládaniu výziev dnešnej digitálnej doby či lepšiemu uplatneniu na trhu práce. „Nadácia Orange neustále hľadá spôsoby, ako zlepšiť prístup k digitálnym technológiám a práve novootvorené ODCéčko je dôležitým krokom v tomto úsilí. Sme presvedčení, že vzdelávanie by malo byť prístupné pre všetkých, a to bez ohľadu na vek či sociálne postavenie. Stačí len chcieť,“ dodáva Andrea Ungvölgyi.
Otvorenie Orange Digital Center ešte viac utvrdzuje záväzok Nadácie Orange k znižovaniu digitálnej nerovnosti a podpore vzdelávania ako nástroja na budovanie lepšej budúcnosti pre jednotlivcov a celú našu spoločnosť.

Cielený marketing, ktorý prináša výsledky: Ako firmy úspešne využívajú Market Locator od Orangeu
Dnešný marketing už nie je o náhode. Firmy, ktoré dokážu osloviť zákazníka v správny čas na správnom mieste, majú jednoznačný náskok. Market Locator od Orange Slovensko ponúka unikátnu možnosť, ako využiť big data na cielený marketing a efektívne oslovovať cieľové skupiny – v reálnom čase a s maximálnou presnosťou.

Sedemkrát viac kyberútokov za dva roky. Ako zabezpečiť firmu?
Kybernetické útoky naberajú na intenzite – sú čoraz cielenejšie a sofistikovanejšie. Častokrát využívajú aj nové technológie, ako je umelá inteligencia. Ako im môžu firmy čeliť a prečo by sa mali zamestnanci stať prvou líniou ochrany? Náš kolega Lukáš Urbanovský vysvetľuje v novom podcaste pre zive.sk, aké kroky by mali podniknúť firmy pre lepšiu bezpečnosť či splnenie novej legislatívy NIS2. Vypočujte si jeho cenné rady, ktoré vám môžu pomôcť byť o krok pred aktuálnymi hrozbami.

Cielený marketing na dosah ruky: Ako Market Locator pomáha firmám osloviť správnych zákazníkov
V digitálnej ére je presné cielenie marketingových kampaní kľúčovým faktorom úspechu. Spoločnosti, ktoré dokážu osloviť potenciálnych zákazníkov v správnom čase a na správnom mieste, majú výraznú konkurenčnú výhodu. Orange Slovensko ponúka inovatívnu službu Market Locator, ktorá umožňuje firmám cielene oslovovať zákazníkov na základe ich záujmov, lokality a ďalších kritérií. Ako táto služba funguje a aké výhody prináša v podnikaní?