Vyrástli už veľké dáta, aby nám prezradili múdre veci?

Hovorí sa, že kto má veľa informácií, ten aj veľa vie. No, nemusí to vždy pravda. Záleží najmä na kvalite a interpretácii, s ktorou si neporadí každý.
Hovorí sa, že kto má veľa informácií, ten aj veľa vie. No, nemusí to byť v každom prípade pravda. Asi by ma niektorí opravili, že ten, kto má veľa hodnotných informácií, ten vie veľa. O tomto tvrdení by sa tiež dalo polemizovať, lebo hodnota je relatívny pojem. Hodnota informácií spočíva v ich využití. (Veď hodnotným môže byť aj celkom málo informácii, napríklad 5 výherných čísiel lotérie). Keď som už spomenul množstvo informácií, objem je jedným z charakteristických čŕt tzv. BIG Data. Veď niekde sme už počuli, že "Všetci ľudia všetko vedia". Takže čím viac dát máme, tým lepšie. My ako mobilný operátor máme dát neúrekom, denne naplníme dátami 3,5 TB priestoru. Dáta sú zbierané s veľkou frekvenciou. Výsledná "jemná" štruktúra dát nám povolí mať presné informácie v požadovanom čase. Takže dáta sú pripravené pre analýzu na milimetrovom papieri a štvorčekový papier nechajme na piškvorky. Pre predstavu – každú sekundu spracovávame 30-40 tisíc správ. Máme rozmanité dáta, ktorých vhodná kombinácia zvyšuje ich spoločnú hodnotu. Ako príklad by som uviedol signalizačné dáta, zmeny lokality, volania, SMS, dátovú komunikáciu, topológiu siete, zákaznícke dáta."Disponujeme rozmanitými dátami, ktorých vhodná kombinácia zvyšuje ich spoločnú hodnotu."
BIG Data sú zaznamenané reálne dáta. Sú to tvrdé dáta, ktoré nesú jasnú informáciu. Systém ich zaznamená a uloží. Žiadna diskusia alebo "obkecanie" témy vysokoškolského študenta na skúške. Ich interpretácia je jednoznačná. Dáta vznikajú organicky, sú generované každodenným používaním mobilných zariadení. Nie sú potrebné žiadne špeciálne kroky od používateľov, aby sa dáta zaznamenali. Vzhľadom na to, že píšem o veľkých dátach mobilného operátora zostáva nám ešte jeden veľmi dôležitý krok pred využitím týchto dát. A tým je anonymizácia. Výsledkom analýz bude vždy správanie sa masy, prípadne segmentov v určitých situáciách alebo v časoch. Takže dáta nám vyrástli, už ich len nasypať do zázračnej krabičky ako je napríklad produkt Flux Vision, správne nimi potriasť, aby jednotlivé kúsky informácií padli na svoje miesto vo veľkom obrazci. Nie, nie je to puzzle, porovnal by som to skôr s obrázkovými kockami, lebo z tých istých dát vieme poskladať viac obrázkov. Ladislav Bors, propozičný manažér pre B2B inovácie, Orange Slovensko
Svetové dáta: Výhodné roamingové balíky pre moderný biznis kdekoľvek na svete
Globálne podnikanie si vyžaduje flexibilitu a neustále pripojenie. Či už vaši zamestnanci cestujú na obchodné rokovania do Ázie, navštevujú veľtrhy v USA alebo koordinujú projekty v Afrike, mobilné dáta sú nevyhnutnosťou. Orange Slovensko prináša riešenie šité na mieru práve týmto potrebám: Svetové dáta – novú roamingovú ponuku, vďaka ktorej budú vaši kolegovia pripojení za výhodných a predvídateľných podmienok.

Zálohovanie dát: Ako ochrániť svoje podnikanie pred katastrofou
Strata firemných dát je nočnou morou každého podnikateľa. Napriek tomu ju mnohí podceňujú – kým sa niečo nestane. Príbeh podnikateľa Jozefa zo stredného Slovenska, ktorý prišiel o všetky údaje po búrke, nie je výnimkou, ale smutnou realitou pre mnohé firmy. Podľa prieskumov až 76 % spoločností už zažilo stratu kritických údajov a 45 % z nich o tieto dáta prišlo nenávratne. Ako sa tomu vyhnúť? Kľúčom je kvalitné a automatizované zálohovanie dát.

6 dôvodov, prečo vám nová Zákaznícka zóna Orange Business ušetrí čas aj starosti
Chcete mať firemné SIM karty, zariadenia a nastavenia vždy pod kontrolou – jednoducho, rýchlo a bezpečne? Predstavujeme novú Zákaznícku zónu Orange Business, digitálne riešenie, ktoré vzniklo v spolupráci s reálnymi zákazníkmi a mladými inovátormi. Prečítajte si, čo všetko nová zóna prináša.