Vyrástli už veľké dáta, aby nám prezradili múdre veci?

Hovorí sa, že kto má veľa informácií, ten aj veľa vie. No, nemusí to vždy pravda. Záleží najmä na kvalite a interpretácii, s ktorou si neporadí každý.
Hovorí sa, že kto má veľa informácií, ten aj veľa vie. No, nemusí to byť v každom prípade pravda. Asi by ma niektorí opravili, že ten, kto má veľa hodnotných informácií, ten vie veľa. O tomto tvrdení by sa tiež dalo polemizovať, lebo hodnota je relatívny pojem. Hodnota informácií spočíva v ich využití. (Veď hodnotným môže byť aj celkom málo informácii, napríklad 5 výherných čísiel lotérie). Keď som už spomenul množstvo informácií, objem je jedným z charakteristických čŕt tzv. BIG Data. Veď niekde sme už počuli, že "Všetci ľudia všetko vedia". Takže čím viac dát máme, tým lepšie. My ako mobilný operátor máme dát neúrekom, denne naplníme dátami 3,5 TB priestoru. Dáta sú zbierané s veľkou frekvenciou. Výsledná "jemná" štruktúra dát nám povolí mať presné informácie v požadovanom čase. Takže dáta sú pripravené pre analýzu na milimetrovom papieri a štvorčekový papier nechajme na piškvorky. Pre predstavu – každú sekundu spracovávame 30-40 tisíc správ. Máme rozmanité dáta, ktorých vhodná kombinácia zvyšuje ich spoločnú hodnotu. Ako príklad by som uviedol signalizačné dáta, zmeny lokality, volania, SMS, dátovú komunikáciu, topológiu siete, zákaznícke dáta."Disponujeme rozmanitými dátami, ktorých vhodná kombinácia zvyšuje ich spoločnú hodnotu."
BIG Data sú zaznamenané reálne dáta. Sú to tvrdé dáta, ktoré nesú jasnú informáciu. Systém ich zaznamená a uloží. Žiadna diskusia alebo "obkecanie" témy vysokoškolského študenta na skúške. Ich interpretácia je jednoznačná. Dáta vznikajú organicky, sú generované každodenným používaním mobilných zariadení. Nie sú potrebné žiadne špeciálne kroky od používateľov, aby sa dáta zaznamenali. Vzhľadom na to, že píšem o veľkých dátach mobilného operátora zostáva nám ešte jeden veľmi dôležitý krok pred využitím týchto dát. A tým je anonymizácia. Výsledkom analýz bude vždy správanie sa masy, prípadne segmentov v určitých situáciách alebo v časoch. Takže dáta nám vyrástli, už ich len nasypať do zázračnej krabičky ako je napríklad produkt Flux Vision, správne nimi potriasť, aby jednotlivé kúsky informácií padli na svoje miesto vo veľkom obrazci. Nie, nie je to puzzle, porovnal by som to skôr s obrázkovými kockami, lebo z tých istých dát vieme poskladať viac obrázkov. Ladislav Bors, propozičný manažér pre B2B inovácie, Orange Slovensko
Začínate podnikať? S týmto paušálom od Orangeu budete stále online a bez viazanosti
Rozbeh vlastného biznisu je vždy plný nečakaných výziev. Potrebujete byť flexibilní, efektívni a najmä stále v spojení – s klientmi, partnermi aj dodávateľmi. V Orange Slovensko tomu rozumieme. Preto prinášame nový BiZ! paušál, ktorý je navrhnutý špeciálne pre začínajúcich podnikateľov. Žiadne zbytočné záväzky, žiadne balíky, ktoré nevyužijete. Len to, čo skutočne potrebujete – a nič navyše.

Začínate podnikať? Orange vám dá slobodu, akú si váš biznis zaslúži
Začínate podnikať a hľadáte riešenia, ktoré sa prispôsobia vašim aktuálnym potrebám, nie naopak? Orange je tu s úplne novou mobilnou ponukou šitou na mieru pre firmy v ranom štádiu – BiZ! paušál. Je flexibilný, prehľadný a bez zbytočných záväzkov. Vyskladáte si ho podľa seba – či už potrebujete viac dát, volaní alebo len spoľahlivé pripojenie za rozumnú cenu. Orange sa tak stáva prvým operátorom na trhu, ktorý aktívne podporuje začínajúcich podnikateľov od ich prvého kroku.

Stabilný internet od Orangeu: Wi-Fi Mesh pokryje každý kút vašej firmy
Každá firma potrebuje rýchly a stabilný internet. Nezáleží pritom na tom, či ide o malý obchod, kaviareň alebo stredne veľkú firmu – pripojenie musí byť spoľahlivé všade, kde sa pracuje. Nedostatočný Wi-Fi signál môže spôsobiť množstvo komplikácií od spomalenia práce až po výpadky v kritických momentoch. Práve preto Orange prináša riešenie v podobe Wi-Fi Mesh so zariadením Huawei OptiXstar, ktoré zaistí rýchle a bezproblémové pripojenie v každom kúte vašej firmy.