Aj na problémy s parkovaním existujú riešenia

Chtiac, nechtiac, väčšina z nás každý deň sadá do auta a pravidelne musí riešiť problém parkovania. Našťastie existujú aj "smart" riešenia, ktoré vedia byť veľmi nápomocné.
Presúvame sa. Musíme. Do práce, kvôli vybavovaniu potrebných vecí, berieme detí na krúžky, letíme za nákupmi alebo len tak za zábavou, oddychom. A na to, ako to robíme vplývajú rôzne faktory: infraštruktúra – ako napríklad vyspelá sieť pre alternatívnu dopravu, mestská hromadná doprava, efektívna a rýchla prímestská doprava, ale samozrejme, aj naša peňaženka a požiadavka komfortu. Naša ekonomická situácia sa kontinuálne zlepšuje, máme radi svoje pohodlie, potrebu obrátiť sa k zdravšiemu životnému štýlu či ekologickejším spôsobom života si mnohí ešte len pomaly začíname uvedomovať. Vyspelosť infraštruktúry, alternatívnej dopravy nám tiež nepraje. A tak každý deň sadáme do auta, aby sme sa dopravili, kam potrebujeme."Pribúda obytných projektov, no parkovacie miesta nie sú nafukovacie. Mať byt s vyhradeným parkovaním nie je samozrejmosť."
Na konci roka 2019 sa počet evidovaných osobných vozidiel na Slovensku priblížil k hranici 2,5 milióna. To je 1 milión viac ako v roku 2007, pred spustením zázračného "šrotovného". A teraz nejde len o to, že míňame pohonné hmoty, negatívne ovplyvňujeme životné prostredie v mestách, i celkovo, strácame more času pri nie práve ideálnych dopravných podmienkach. Okrem toho musíme všetky tie autá zaparkovať niekde v mestách, kde na voľných priestranstvách pribúdajú nové obytné projekty, často možno bez adekvátneho počtu parkovacích miest. U nás ešte stále nie je v móde to, čo vo vyspelých mestách – predávať byt jedine s parkovacím miestom. Nikoho nezaujíma, či máte auto alebo nie. Mestá si začínajú uvedomovať, že nežijeme v zázračnom cylindri kúzelníka, do ktorého sa zmestí 10 holubov, 5 zajacov a 3 veľké kytice ruží pre dámy sediace v prvom rade. Žijeme v limitovanom priestore a problém s narastajúcim počtom vozidiel musia riešiť. Parkovanie musí mať "nejaký systém". Veď vybudovanie a údržba parkoviska niečo stojí a parkovacie miesta v centre mesta alebo pred úradmi nie sú na primárne to, aby obyvateľom ušetrili finančné prostriedky na nákup parkovacieho miesta k bytu."Parkovanie nemusí byť každodenným dobrodružstvom. Pomocnú ruku podá smart parkovací systém."
Z parkovania v mestách sa v poslednom čase stáva dobrodružstvo. Nájdem voľné miesto blízko môjho cieľa a koľko za to vlastne zaplatím? Alebo zaparkujem trošku ďalej, prejdem sa, ale ušetrím? Dilema. Ale jedno je isté: keď idem na isto, nebudem krúžiť kým nájdem miesto, trošku aj mesto "vydýchne" od výfukových plynov môjho auta. Pod pojmom smart city okrem iného nájdeme aj rôzne riešenia na nasadenie a vynucovanie parkovacej politiky mesta. Jedným z riešení je napríklad aj Zaparkuj.to, ktoré priniesol Orange. Rýdzo slovenské riešenie vzniklo zo spolupráce Slovenskej technickej univerzity, Orangeu a firmy Unicorn. Pre mestá aj súkromné parkoviská prináša komplexný systém na riešenie parkovania. Údaje zo snímania obsadenosti parkovacích miest pomocou elektromagnetických senzorov alebo kamerového systému sa online zobrazujú v prehľadnej aplikácii. Takže parkujúci majú čerstvé informácie o voľných parkovacích miestach, aplikácia ich naviguje na najbližšie parkovisko. Nechýbajú ani informácie o cene, parkoviskách v okolí (samozrejme, s cenami) či pohodlné platby priamo z aplikácie cez SMS alebo bankovú kartu. Pred vypršaním zaplateného času parkovania príde notifikačná SMS. Aj v meste tak môžete zažiť parkovanie bez nepríjemného prekvapenia na začiatku či na konci. Mesto alebo prevádzkovateľ parkoviska si tiež prídu na svoje. Dostanú sa k podrobným informáciám o parkovaní, a to až na úroveň parkovacieho miesta. Notifikácie o prekročení parkovacích časov (zaplatených aj zadarmo) sú samozrejmosťou a prevádzkovateľ vie pomocou nasnímania evidenčného čísla vozidla identifikovať "parkujúcich na čierno" priamo na mieste cez mobilnú aplikáciu. Riešenie zabezpečí aj komplexný servis ohľadom výberu parkovného. Ladislav Bors, propozičný manažér pre B2B inovácie, Orange Slovensko
Cielený marketing na dosah ruky: Ako Market Locator pomáha firmám osloviť správnych zákazníkov
V digitálnej ére je presné cielenie marketingových kampaní kľúčovým faktorom úspechu. Spoločnosti, ktoré dokážu osloviť potenciálnych zákazníkov v správnom čase a na správnom mieste, majú výraznú konkurenčnú výhodu. Orange Slovensko ponúka inovatívnu službu Market Locator, ktorá umožňuje firmám cielene oslovovať zákazníkov na základe ich záujmov, lokality a ďalších kritérií. Ako táto služba funguje a aké výhody prináša v podnikaní?

NIS2 – Ako zvládnuť povinnosti z nového Zákona o kybernetickej bezpečnosti
Štatistiky hovoria jasne - od roku 2018 narástli celosvetové škody spôsobené kybernetickou kriminalitou na rekordných 8 biliónov €. Počet phishingových útokov vzrástol od roku 2023 až o 173 % a celosvetovo až 75 % firiem zažilo ransomwarový útok.

Zálohovanie dát vo firme: Prečo je kľúčové a ako na to správne?
Zálohovanie dát je kľúčovým aspektom každej firemnej IT infraštruktúry. Umožňuje chrániť dôležité informácie pred ich stratou alebo poškodením a zabezpečuje kontinuitu fungovania firmy aj v prípade neočakávaných udalostí, ako sú kybernetické útoky, zlyhania hardvéru alebo prírodné katastrofy.