Domáci/Firemný 4G internet

Ako prebieha inštalácia Domáceho 4G internetu


Najčastejšie otázky

Služba Domáci/Firemný 4G internet je pevný internet fungujúci na 4G technológii. Na spojenie so 4G LTE sieťou Orange využíva SIM kartu vloženú do 4G WiFi routera. Aktuálne ponúkame dve riešenia zavedenia tejto služby – technologicky vyspelejší - Duobox (pozostávajúci z oddelenej vonkajšej a vnútornej jednotky) a Flybox (samostatný 4G WiFi router). Pripojenie koncových zariadení ako notebook, PC, hernej konzoly a pod. je možné cez WiFi alebo cez sieťový kábel priamo z dodávaného routera.

Prostredníctvom SIM karty s aktivovanou službou Domáci/Firemný 4G internet je zákazníkovi k dispozícii prístup na internet na území Slovenskej republiky v pokrytí 4G sieťou. Hlasové služby/SMS/MMS a pod. dostupné nie sú.

Službu poskytujeme v rozdielnych parametroch a rýchlostných špecifikách určených pre domácnosti a firmy.

Ak si chcete zmerať kvalitu svojho mobilného internetového pripojenia, najjednoduchším spôsobom je stiahnutie aplikácie na meranie rýchlosti pripojenia priamo do mobilného telefónu. Aktuálne pokrytie pre Domáci/Firemný 4G internet si môžete overiť aj na našej stránke. Overiť pokrytie si môžete aj osobne na ktoromkoľvek predajnom mieste.

Informácie o aktuálnych rýchlostných profiloch sú dostupné na stránke k službe v našom Orange e-shope. Aj keď ide o teoretickú hodnotu, vo väčšine prípadov ide o reálne prenosové rýchlosti.

Služba je poskytovaná cez 4G sieť, vďaka čomu si môžete overiť už teraz, aké prenosové rýchlosti dosahujete na mieste, kde by ste službu mali záujem využívať.

V prípade technického riešenia Duobox vykoná inštaláciu odborne náš technik, ktorý z vonkajšej jednotky dovedie (pomocou koaxiálneho kábla) internetový signál až do vašej obývačky/firmy. Vonkajšiu jednotku môže bez akéhokoľvek dodatočného vŕtania prepojiť s vnútornou prostredníctvom existujúceho kábla od satelitu či TV antény. V prípade nevyhovujúcej kvality existujúcej kabeláže, technik na mieste zavedie novú. Následne sa o šírenie stabilného internetu v celej domácnosti postará vnútorná jednotka (Wi-Fi router). Toto technické riešenie prináša vysokú rýchlosť a stabilnejšie pripojenie aj do oblastí s nižšou intenzitou 4G signálu. Cena technického riešenia Duobox je 109 € s DPH. Avšak cenu zariadenia nemusí zákazník platiť hneď celú a v hotovosti, stačí si zvoliť flexibilný model splátok bez navýšenia. Zákazník má možnosť voľby výšky akontácie ako aj doby splácania od 1 až po 48 mesačných splátok. V prípade podpisu 24 mesačnej viazanosť je navyše inštalácia úplne bezplatná.

Druhou možnosťou je použitie zariadenia TPLINK MR200 Cat4 (samostatný 4G WiFi router). Toto riešenie je určené najmä pre budovy, vnútri ktorých je dostatočná intenzita 4G signálu. Inštalácia služby s 4G WiFi routerom je jednoduchá. Stačí vložiť SIM kartu do zariadenia a umiestniť ho na miesto najsilnejšieho signálu, ako napríklad k oknu. Po otvorení adresy http://flybox.home v prehliadači napríklad v PC sa automaticky pustí sprievodca inštaláciou služby. V prípade akýchkoľvek otázok počas zriadenia a využívania služby sa môžete obrátiť na Zákaznícku linku 905. Bežná cena zariadenia je 129 € s DPH. V prípade využívania akciovej ponuky pri viazanosti minimálne na 12 mesiacov sa cena podľa zvoleného programu služieb pohybuje od 9 € s DPH do 49 € s DPH.

Po vyčerpaní predplateného objemu dát sa rýchlosť vášho internetového pripojenia spomalí na rýchlosť podľa zvoleného programu služieb. Jej opätovné obnovenie je možné kedykoľvek prostredníctvom navýšenia predplateného objemu dát, a to jednorazovo alebo automaticky vždy po ich prečerpaní.

Navýšenie dát je možné vykonať cez Zákaznícku zónu alebo formou SMS správy. Navýšenie dát cez Zákaznícku zónu je k dispozícii po registrácii dátovej služby k Zákazníckej zóne. Službu nájdete nasledovne v: Moje služby/aktivácia - Aktivovať nové služby - Doplnkové služby - Zvýšenie limitu pre objem prenosu dát.

Dáta si môžete navýšiť aj zaslaním SMS správy z kontaktného telefónneho čísla, ktoré ste si zvolili pri podpise Zmluvy. SMS text v tvare 10GB EXTRA XXXXXXXXXX alebo 50GB EXTRA XXXXXXXXXX (XXXXXXXXXX je telefónne číslo pridelené paušálom Domáci/Firemný 4G internet) na číslo 9053. V prípade požiadavky pre overenie ID kódom je potrebné uviesť na záver SMS správy váš 4-miestny ID kód. Viac informácií o aktuálnych cenách nájdete v cenníku.

Informácie o zariadeniach nájdete aj na našom webe. Telefonická podpora je k dispozícii na Expert linke 14 905 (+421 917 905 905). Na Expert linke Vám naši odborníci radi pomôžu počas pracovných dní a sobôt od 8:00 do 21:00 (cena hovoru je 1,50 € /hovor).

Dôležíté je, aby ste pri nahlasovaní poruchy boli doma pri zariadení, aby ste spolu s našimi odborníkmi pre dátové služby mohli spoločne skontrolovať zariadenie a jeho zapojenie.

Neodporúčame nahlasovanie z iného miesta alebo nahlasovanie poruchy na predajnom mieste spoločnosti Orange, keďže odtiaľ nie je možné overenie pripojenia na diaľku a riešenie problému s pripojením sa môže predĺžiť.

Služba je dostupná aj prostredníctvom webu, v časti Domáci 4G internet.

Pri využívaní WiFi siete cez službu Domáci 4G internet odporúčame vypnutie automatického prihlásenia do zákazníckej zóny Môj Orange.

Postup pre vypnutie je jednoduchý:

  • prihláste sa do zákazníckej zóny pod číslom vášho Domáceho 4G internetu
  • v časti orange prihlásenia - nastavenia - časť bezpečnostné nastavenia - Prihlásenie cez sieť Orange - zvoľte zakázať

Po úprave týchto nastavení sa do zákazníckej zóny prihlásite všetkými ostatnými spôsobmi (odporúčame cez SMS token alebo prihlásenie pod mobilným telefónnym číslom). Automatické prihlásenie nebude dostupné, čím predídete sprístupneniu zákazníckej zóny pre rodinných príslušníkov alebo hostí.