Na firemné dáta si dávajte pozor. Hackeri svoje triky neustále menia

Na firemné dáta si dávajte pozor. Hackeri svoje triky neustále menia
Článok B2B Blog |

Zamestnanci ako tzv. koncoví používatelia sú z pohľadu kybernetickej bezpečnosti jedným z najkritickejších článkov a akékoľvek útoky cielené na nich môžu zásadne ovplyvniť fungovanie celej firmy. Keďže sofistikovanosť útokov sa neustále zvyšuje, podniky sa musia čo najefektívnejšie zabezpečiť voči možným hrozbám.

Stačí jediný oklamaný zamestnanec a útočník získa prístup k cenným firemným dátam. V horšom prípade vás o ne úplne pripraví. Nikdy tieto riziká nepodceňujte a myslite na prevenciu.

Hackeri sú rôzni a rovnako sa líšia aj ich zámery. „Môže to byť organizovaná skupina alebo hoci aj jeden študent, ktorý skúša svoje znalosti. Ciele majú rôzne - obohatiť sa, uškodiť alebo si niečo len vyskúšať,“ ozrejmil Štefan Rak, segmentový manažér pre korporátnych zákazníkov Orangeu.

Ak chce hacker niekomu konkrétnemu škodiť, ide už o pomerne sofistikovaný útok, avšak ich prevažná časť má masový charakter. „Hľadajú slabé miesta rôznych systémov, pošlú do sveta niečo, čo cieli na konkrétnu zraniteľnosť a už len čakajú, kto sa chytí,“ vysvetlil Rak.

Hacker sa podľa neho nemusí zamerať na jednu konkrétnu firmu a pýtať od nej jeden milión. Radšej zacieli na milión ľudí a pýta si od každého desať eur. Týmto spôsobom dosiahne profit oveľa jednoduchším spôsobom.

Kým ešte donedávna boli veľmi časté útoky prostredníctvom elektronickej komunikácie, známe aj ako phishing, podľa nových prieskumov v poslednom čase narástol o 700 percent aj takzvaný wishing. Ide o hlasové útoky, realizované pomocou hlasových správ, respektíve telefonátov. Takými sú napríklad aj u nás rozšírené telefonáty zo „zákazníckej podpory“ poskytovateľa známeho operačného systému.

Tempo, s akým prichádzajú hackeri s novými spôsobmi útokov a podvodov je naozaj dynamické. V tejto oblasti by podľa odborníkov mohla pomôcť hlavne vyššia miera edukácie v oblasti kybernetických hrozieb.

„Počas pandémie výrazne narástol počet útokov na bežných koncových používateľov, keďže ľudia trávili oveľa viac času na internete,“ vysvetlil Rak s tým, že aj keď si na nejaké spôsoby manipulácie zvykneme a budeme schopní ich rozpoznať, prídu nové. „Vždy to bude hlavne úloha firiem, IT bezpečnosti, prípadne operátorov, snažiť sa útokom zabrániť a nenechať to všetko na pleciach koncových používateľov,“ uviedol Rak.

Ochranu zariadení svojim klientom poskytuje aj Orange. „Ako prvý operátor sme na Slovensko priniesli ochranu koncových používateľov na úrovni našej siete, a to bez potreby niečo inštalovať,“ ozrejmil Rak. Firma si na SIM kartách svojich zamestnancov môže aktivovať službu Online ochrana. Ide o veľmi efektívny a najmä jednoduchý spôsob, ako zabrániť nežiaducim situáciám. Chráni pred hrozbami ako phishing, spam, spyware, trójske kone, ransomware a podobne.

Pre bezpečnosť vašej firmy je veľmi dôležité, aby sa škodlivý a nebezpečný obsah nedostal do firemnej siete práve prostredníctvom zariadení vašich zamestnancov. „Online ochrana dokáže zablokovať škodlivý obsah ešte predtým, ako by sa dostal do firemných zariadení, či už mobilov alebo počítačov. Malé a stredné firmy môžu využiť aj možnosť automatického filtrovania konkrétnych typov webov s cieľom či už zvýšenia produktivity práce alebo bezpečnosti údajov,“ uzatvára Rak.

Viac o tejto službe Online ochrana, zabezpečeniach a možnostiach pre podnikateľov sa dozviete vo video rozhovore TU.

Prosím, uvoľnite miesto mladším!

Prosím, uvoľnite miesto mladším!

Článok B2B Blog |

Vývoj mobilných sietí pokračuje rýchlym tempom a prináša revolúciu, ktorá mení spôsob, akým komunikujeme a pripájame zariadenia k internetu. V mnohých krajinách ako aj u nás dochádza k vypínaniu starších technológií, ako sú 2G a 3G, a k ich nahradzovaniu novšími, rýchlejšími a efektívnejšími sieťami, 4G a najmä 5G.

Ochrana IT infraštruktúry: Od dátových centier k virtuálnym serverom

Ochrana IT infraštruktúry: Od dátových centier k virtuálnym serverom

Článok B2B Blog |

Zabezpečte svoju firmu pred kybernetickými hrozbami a nečakanými výpadkami s našimi komplexnými riešeniami IT infraštruktúry. Objavte naše riešenia.

5 očakávaných trendov v telekomunikáciách a IT v roku 2024

5 očakávaných trendov v telekomunikáciách a IT v roku 2024

Článok B2B Blog |

V roku 2024 sa očakávajú zaujímavé zmeny v oblasti telekomunikácií a IT. Pozrime sa na päť hlavných trendov ako ich predpovedajú odborníci zo spoločnosti Orange Slovensko.